mArcElkrIz | Články / Recenze | 04.03.2014
Kříženci punkových a country kořenů jsou v současné době běžnou záležitostí, ve všemožných variacích se naklánějí víc k jedné nebo druhé straně. Bratři Travis a Dallas Goodovi mají už od počátku jasno. Elegantní električtí cowboyové rozkročení mezi rock&rollem, country-folk-rockem a blues s výraznou dávkou punkového cítění. Jasně, narazit jste na ně mohli na albech spřízněných Heavy Trash či osudové Neko Case. Teď jsou tu s vlastní kůží, se sedmnáctým albovým zářezem v bratrské diskografii. A je to zatraceně hluboký zářez.
Předchozí (nepočítáme-li kooperaci s bluesovým veteránem Andrem Williamsem a odbočku pod značkou The Good Brothers) deska Darker Circles byla adorována ze všech stran, mluvilo se o čerstvém větru v plachtách a nové krvi v žilách. Opravdu málokdo čekal, že by se povedlo tak povedenou záležitost překročit. Jenže na aktuálním albu Internal Sounds se k podivuhodné energii (The First 5 Minutes, Starting All Over Again), skvělým jednoduchým aranžmá (Another Tomorrow Again, We Are Circling) a gradujícímu dynamickému tracklistu (vznosná folk-rocková So Much Blood, nepostradatelné instrumentálky The Very Ending a The Lesser Key, šedesátková kytarová psychedelie Story 19) přidala ještě přítomnost múz.
Zkrátka, výtečný songwriting je naprosto zásadní pro tuhle nahrávku a posouvá ji i nad jeho předchůdce. Hlas Buffy Sainte-Marie v závěru už je jen pomyslnou třešničkou. A jestli vám sem tam naběhnou asociace s Byrds, Quicksilver Messenger Service či 13th Floor Elevators, jste pod správným stromem. Kořeny jsou pevné a větve sahají daleko.
The Sadies – Internal Sounds (Yep Roc Records, 2013)
http://thesadies.net
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.