Jakub Béreš | Články / Recenze | 31.03.2016
V závěru první dekády se na scéně objevila indie poprocková skupina I Blame Coco, kterou dala dohromady Eliot Paulina Sumner – dcera zpěváka Stinga. Pozornost na sebe strhla dokonale vyprodukovanou electropopovou hymnou Caesar s hostující Robyn, jenže ve velké produkci a rádoby špinavých, uhlazených klipech se zpěvačka příliš konformně necítila. Navíc debut The Constant (2010) byl oproti singlům přijat velmi chladně. I Blame Coco postupně vyšuměli, aby vznikl prostor pro zpěvačku samotnou. Vyvrcholení restartu kariéry přichází právě teď s vydáním dlouho odsouvané prvotiny.
Popový repertoár nahradila rockovým, se zálibou v osmdesátkových syntezátorech. Zpěvačce se podařilo autorsky vyspět a konečně přišla s vlastní kůží na trh, jakkoliv slyšíme ozvěny různých trendů. Lze ocenit větší prostor pro syrový hlas, který byl v minulosti ukryt za popové melodie. Přidejme i osobní texty, když nejvíce zasáhne skladba Species. „They’re not sure about the species, They’re not sure about the gender.“ Sama se pak nechala slyšet, že po dvou letech chození s jinou ženou se s určitým genderem neidentifikuje.
Při padesátiminutové stopáži by bylo kde brát. Taková Halfway to Hell zbytečně narušuje potemnělou náladu příklonem k tuctovému rocku, stejně jako Say Anything You Want působí klišovitě a opakuje už jednou řečené. Také by jako jediná bez problému zapadla do repertoáru I Blame Coco. Bez nich album drží lépe pohromadě.
Zbylá desítka včetně bonusového tracku se pohybuje mezi temnějšími polohami, z nichž prosvítá naděje, jednou přidá více rozmáchlých elektro synthů, podruhé zase kytar. Eliot Sumner připravila vyspělou indierockovou desku, na které nenajdete podbízivé kousky, jež by časem ztratily na atraktivitě, jako se tomu stalo u již zapomenutého alba The Constant.
Eliot Sumner – Information (2016, Island Records)
www.facebook.com/eliotsumnermusic/?fref=ts
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.