gaga | Články / Reporty | 13.07.2013
Šok. Ùčastníte-li se Krýpka poprvé, pak tohle slovo patří do vašeho slovníku, ať jste zvyklí na ledasco. Ovšem po prvotním zaskočení se vám naskytne možnost zúčastnit se podivně deformované a opravdu trochu „creepy“ verze Woodstocku 21. století. Léto lásky se každoročně odehrává v Kutné Hoře.
Cesta z Českých Budějovic do města, v nĕmž se dějí pouze dvĕ věci – stojí svatá Barbora a jednou za rok proudí ulicemi divní lidé s divnou vizáží –, není úplně jednoduchá, ačkoli by se mohlo zdát, že v rámci naší malé zemĕ to nemáme nikam daleko. A rozhodně je ještě větší škoda, když i po čtyřech konce neberoucích hodinách dorazíte na místo, kde vás ještě čeká neplánovaná okružní jízda městem, jelikož lokálně se nepovažuje za nutnost znát svoje město. Na druhou stranu ubytování v tělocvičně místního gymnázia je asi jedním z nejlepších logistických řešení, na které jsem kdy narazila.
Z pátečního programu jsem stihla už jen dvě vystoupení na hlavní stagi, ale i kdyby na celém Krýpku hráli pouze tito umělci, poselství by bylo zcela jasné.
Teengirl Fantasy – jak poetické a sebevědomé jméno. Nedala bych krk za to, že když mi bylo patnáct, tajně jsem snila o něčem podobném, ale kdybych se mezi teenagery řadila po včerejším koncertě, asi bych svoje tajná přání přehodnotila. Líbezná minimalistická elektronika nesoucí na svých kosmických vlnách čerstvé zprávy z let dávno minulých, osmdesátých. Není to ani retro, ani temporary a pro ty, kteří nepociťují potřebu škatulkování, se jedná o sice rychlou a stručnou, leč velmi reálně se tvářící exkurzi do kosmu.
Nejednou jsem si během večera říkala, že jsem omylem dorazila na queer parade, jelikož jsem několikrát nebyla schopná určit pohlaví některých jedinců. Ale pak se na pódiu zjevil SSION, rozduněl starý a rozpadající se pivovar, až jsem byla přesvědčená, že pod náporem takové masy energie skončí v troskách. Vydržel a stejně tak i stage, u níž v jednu chvíli pařila půlka Krýpka, protože „guys, you can get crazy over here but don't come nowhere near these cables“. SSION je po včerejšku můj nový hrdina, a to nejen kvůli tomu, že ze Celesticy dokázal vytvořit takový hártbrejk, že i sama Alice by uronila slzu! Queer scéna má svého synth-krále.
Hledá-li ještě někdo místo s nejvyšší koncentrací podivností, mám návrh na nominaci.
Creepy Teepee
12. 7. 2013, ex-Pivovar, Kutná Hora
foto © Michaela Danelová
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.