Andrea Bodnárová | Články / Sloupky/Blogy | 30.01.2018
Čtyři dny za mnou a nejvíc mrtvá jsem po „rekonvalescenčním” pondělku. Všichni moji kámoši, kterým říkám, že jsem na festivalu, jsou mimo z toho, že je desetidenní, že to je hrozně dlouho. Deset dní nejlépe na matéčku, kofeinových tabletkách, šňupací guaraně, ideálně s nulovým spánkem anebo s nějakou funkcí, jako mají rorýsy, spánek za letu. Protože človek to reálně CHCE všechno stihnout, koncerty, párty, výstavy, diskuse, performance, všechno, ne však člověk jako já, ten stihne sotva polovinu, protože taky rád spinká, tak.
Ono je to možné brát jako prohlídku klubů, kam je problém se běžně dostat, obzvlášť když dotyčný přichází k Berghainu a má na sobě růžové šaty a náušnice s krtečkem. Ale tentokrát ne, tentokrát se Sven usměje a pošle mě do druhé, kratší fronty na guestlist. Běžná fronta se jako obvykle táhne až někam do prdele, a to je teprve jedenáct. Všechny festivalové eventy jsou dostupné i samostatně a lístků je očividně habaděj, zatím každopádně nepociťuju žádný zásadní pocit přeplnění či klaustrofobie. Výjimkou je jenom Jlin v sobotu v noci v Clubu OST, prý je to tím, že je teď hodně hajpovaná. Místo ní jdu radši na druhou stage, na noise-punk-dívčí hardcorovou šupu Cuntroaches, zatím jeden z highlightů festivalu. Na úvod kapela rozpráší do obecenstva tři pytle s odpadkama, do hlavy dostanu krabicí od pizzy, čistý hněv mě každopádně oslovuje. Už vím, co si příště pustím na PMS. Set má půl hodiny, což je škoda, protože to tak akorát dostanete chuť někomu vrazit. Říká se tomu přestat v nejlepším.
Club OST je v porovnání v Berghainem o dost menší a záchodky voní novotou. Ostatně většina prostor CTM je relativně malá, taky nám je řečeno, že máme chodit včas, když se chceme vlézt, vytváří to však příjemnou komorní atmosféru. Hudebníkům čumět pod ruce a nechat si odpálit bubínky z půl metru. Jo, špunty, nezapomenout na špunty. Cenu za nejhlasitější koncert dostává zatím taky Club OST a barevně dynamické vystoupení NAH. Michulu Kuunovi se dokonce podaří vyvolat mini moshpit, což je vzhledem k semi-noisové hudbě s neustále se měnícím tempem fascinující.
Energie z festivalového publika je hodně vyklidněná, možná jsou rozespalí stejně jako já, možná jenom peaceful a v dobré náladě a nic se nemění ani v neděli ve Festsaalu Kreuzberg, na zatím prvním „tradičním“ koncertu letošního CTM – Scott Kelly a Amenra. Křesílka a sýrový preclík v ruce, špuntů netřeba, hlasitost je tak akorát do nálady a v chillu. Na komorní set Scotta Kellyho navazují Amenra skvěle, introspekce dvakrát jinak.
Můj dojem z festivalu CTM prozatím reprezentuje oficiální grafická prezentace barevného mišungu s heslem „TURMOIL“, který je hezky sladěný jako celek a je náročné ho pobrat komplexně. V porovnání s Atonalem je tady výrazná žánrová různorodost, live acts vs dj sety (možná bych docenila, kdyby ty live acts byly v noci a dj sety ráno a ne naopak, Berghain looking at you), i když je to pořád v rámci komfortní zóny. Ale věřím, že mě z ní ještě něco dostane, přece jenom jsme sotva v polovině a má to být ta adventurous music and art.
CTM Berlin 2018
26. 1. – 4. 2. 2018
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.
redakce 13.08.2024
Letošní Brutal Assault je za námi a vypadá to na jeden z nejvýživnějších ročníků vůbec. A to nejen podle našich vyndaných reportérů.
Michal Pařízek 09.08.2024
Rozhovor s Nubyou Garcia jsem dělal před pár lety, bylo to uprostřed covidu a bylo to tím poznamenané, ale už tehdy to bylo milé...
Michal Pařízek 26.07.2024
Všechno dobré, něco výjimečné, vytržení s sebou přinesla Aunty Rayzor a vyloženě roztomilí Irreversible Entanglements. Zejména Camae Ayewa, která se chtěla boxovat.