Články / Sloupky/Blogy

Roskilde 2017: Dorota a tři moshpity

Roskilde 2017: Dorota a tři moshpity

Jiří Mališ | Články / Sloupky/Blogy | 29.06.2017

Ať už šlo o “vylepšené” bezpečností procedury, které způsobily půlhodinové fronty před areálem, výpadek proudu během koncertu RÜFÜS nebo bezhlavý nářez v podaní Justice, začátek hlavních dnů Roskilde Festivalu nebyl pětihvězdičkový. Francouzské elektronické duo sice set načalo s největšími hity D.A.N.C.E. a Genesis, ale když pak půl hodiny hráli méně známé skladby, publikum začalo řídnout. Další exodus nastal s příchodem deště a na rozloučenou kapele mával značně prořídlý dav. Názor Justice se nedozvíme, během hodinového vystoupení neřekli ani slovo a koncert postrádal... charakter.

Za lepší konec to vzali při otevírání Avalon stage američtí A Day to Remember. Hned na úvod zahráli nejpopulárnější All I Want a energie, kterou vlili do publika, vydržela až do konce. Na hranici pop punku a metalcore zahráli nové i starší skladby a komunikace s publikem byla špičková. A kdybyste váhali, co je “crowdsurfing on top of crowdsurfing”, tak brzy snad budou venku fotky muže, který stojí na břiše crowdsurfera a oba se nechávají unášet směrem k pódiu. Ode mě ty fotky nečekejte, já je držel nad zemí.

Z jednoho moshpitu do druhého se šlo i během Idles. Bristolský kvintet hraje tvrdý punk šmrncnutý britským hospodským humorem (Kolik optimistů je zapotřebí k výměně žárovky? Žádný!) a špetkou romantiky a s fanoušky to umí skvěle. Kytaristi se zapojili do moshpitu, zapluli si na rukou a odvděčili se nejlepším koncertem dne. Titul ale málem připadl Kevinu Morbymu, který dokázal, že rock n’roll ještě není mrtvý. Publikum skvěle reagovalo na všechny písničky a rozhodně nepřišlo jen na největší hit Dorothy.

Poslední moshpit byl na programu pod taktovkou G-Eazyho. Americký rapper sice nepředvedl bůhvíjakou šou, ale o tu se postarali sami diváci. Hromadě skákajících těl bylo jedno, kolik procent zpěvu je z podmazu, a když se ozvaly první tóny nejznámější skladby Me, Myself & I, založili jsme v kotli sbor a ještě několik minut po koncertu zpívali: „Solo ride until I die...“

Info

Roskilde Festival 2017
28. 6. 2017, Roskilde, Dánsko

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Šejkr #145: Peříčka

Michal Pařízek 13.12.2024

Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.

Proč je jetel špatným křesťanem? Protože si nepřeje být spasen. (Gurumánie)

Minka Dočkalová 12.12.2024

Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.

Preview: Le Guess Who? 2024

Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024

Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.

Šejkr #140: V obraze

Michal Pařízek 04.10.2024

Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.

Šejkr #139: „I’m sure we’re not the only ones“

Michal Pařízek 20.09.2024

Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…

Šejkr #138: Prsten

Michal Pařízek 06.09.2024

Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…

Tak daleko, tak blízko: Mario „Dust“ La Porta (Psychopathic Romantics)

redakce 29.08.2024

Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.

Šejkr #137: V přízemí

Michal Pařízek 23.08.2024

Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.

Válová a Janáček, abstrakce na třetí

Veronika Mrázková 13.08.2024

Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.

Top 5 Brutal Assault 2024

redakce 13.08.2024

Letošní Brutal Assault je za námi a vypadá to na jeden z nejvýživnějších ročníků vůbec. A to nejen podle našich vyndaných reportérů.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace