Články / Sloupky/Blogy

Roskilde 2017: Pláč v dešti

Roskilde 2017: Pláč v dešti

Jiří Mališ | Články / Sloupky/Blogy | 30.06.2017

Je hotovo. Roskilde Festival pro mé hudební srdce skončil. Vystoupení nejdůležitějších jmen už jsou historií, ale vzpomínky stojí za to… Odpoledne načala Sigrid s indie popem, který je v dnešní době hlavním exportním artiklem norské hudební scény. Mezi skladbami neskrývala nadšení z šance tady hrát a došlo i na roztomilé výkřiky štěstí. Diváci nejlépe reagovali na závěrečný hit Don’t Kill My Vibe a potlesk, kterého se jí dostalo, naznačil, že za pár let ji uvidíme na větší stagi.

Tvrdší složkou čtvrtečního programu byly koncerty norských Blood Command a belgických Oathbreaker. Norové se vytasili se standardním posthardcorovým nářezem, který z šedi průměrnosti vytáhly ženské vokály. Ačkoliv se jednalo o festivalem vyznačený moshpit-koncert, na žádnou větší mlátící akci nedošlo a všichni se spíše dívali na vnady Silje Tombre. Mimo typické žánry stojí Oathbreaker, kteří do black metalu přidávají shoegaze, ve výsledku se ale jedná o méně melodické Deafheaven s frontwoman. Nejlepší řev dne ale předvedl Sam Herring. Frontman Future Islands je zářící hvězdou na indierockovém nebi a dvě alba, kde většina písní zní stejně jako nejznámější Seasons (Waiting On You), prezentoval znamenitě. Skladby plné zármutky a dalších negativních emocí doplňoval tancem zlomeného muže - svůdný, se smutným výrazem ve tváři, refrény často vyřvával skolený žalem.

Nic ovšem nepřekoná emoce, které vyvolali The xx. Masivní, intenzivní, dokonalé. Nové album I See You přineslo do smutných, láskyplných písní taneční složku a dynamice koncertu to prospělo. V pitu se tančilo, zpívalo a brečelo, do toho na nás padal silný déšť - zážitek, který znamená stoprocentní hodnocení. Romy nám vyprávěla, jak ji v šestnácti na Roskilde opustila přítelkyně, po letošku bude na mít na Festival novou nejdůležitější vzpomínku. Stejně jako já.

Info

Roskilde Festival 2017
29. 6 .2017, Roskilde, Dánsko

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

5 zimních písniček pro tichou noc podle Full Moonu

redakce 22.12.2024

Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.

Šejkr #145: Peříčka

Michal Pařízek 13.12.2024

Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.

Proč je jetel špatným křesťanem? Protože si nepřeje být spasen. (Gurumánie)

Minka Dočkalová 12.12.2024

Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.

Preview: Le Guess Who? 2024

Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024

Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.

Šejkr #140: V obraze

Michal Pařízek 04.10.2024

Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.

Šejkr #139: „I’m sure we’re not the only ones“

Michal Pařízek 20.09.2024

Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…

Šejkr #138: Prsten

Michal Pařízek 06.09.2024

Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…

Tak daleko, tak blízko: Mario „Dust“ La Porta (Psychopathic Romantics)

redakce 29.08.2024

Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.

Šejkr #137: V přízemí

Michal Pařízek 23.08.2024

Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.

Válová a Janáček, abstrakce na třetí

Veronika Mrázková 13.08.2024

Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace