Zdeněk Němec | Články / Reporty | 17.04.2018
Vy mě nebudete fotit a já na vás nebudu mluvit. Bob Dylan přijel při desáté návštěvě tuzemských končin poprvé do Brna a bez jediného slova odehrál vynikající koncert. V závěru letmé zamávání a rozloučení s publikem, což bohatě stačilo jako odpověď na aplaus vestoje. V tomhle případě opravdu nebylo potřeba nic dodávat a Mr. Tambourine Man si odškrtl další štaci své Never Ending Tour. Dylan sice nedovezl harmoniku, kytaru ani tamburínu, na druhou stranu dorazil ve skvělé pěvecké formě a jako obvykle s fantastickou doprovodnou kapelou.
Díky termínové kolizi koncertu a obsazenosti velkých hokejových stánků padla volba pořadatelů na „malou” basketbalovou halu Vodovu, která dřevěným obložením a devadesátkovým duchem dopřála publiku poměrně útulné a zároveň důstojné koncertní prostředí. Prostor pro přibližně tři tisícovky diváků nabídl Boba Dylana, který ani v největších arénách nepoužívá velkoplošné obrazovky, jako na dlani a díky důsledně hlídanému zákazu focení také bez většího množství digitálních bludiček.
Akustika zvoleného místa byla perfektní a zvukaři ji využili na jedničku, takže vynikly jak živější skladby jako westernová groteska Duquesne Whistle z posledního autorského alba Tempest, tak decentnější písně jako Autumn Leaves z alba Shadow in the Night, které je Dylanovou interpretací vybraných hitů Franka Sinatry. Průřez desítkami let muzikantské tvorby zvládala folková legenda ve většině případů ve stoje za klavírem, se kterým si občas moc nerozuměla, ale málokdo přišel na koncert s očekáváním virtuózního zážitku. Při přídavku Donnie Herron, který hrál především na lap steel kytaru, oprášil housle a zazněla svérázná, až valčíková úprava Blowin' in the Wind, jejíž text Dylan s hravou grácií recitoval. Následující potemnělá Ballad of a Thin Man se stala dravou tečkou za celým večerem.
Vedle pódia do tmy zářily digitální hodiny, které patřily k výbavě basketbalové haly. Čas letěl jako splašený kůň prérií a fakt, že hlavní část koncertu nebyla rozdělena na dvě části, jako posledně v Praze, byl velkou výhrou. Ještě větším bonusem byl nečekaně čistý a konkrétní vokální projev, který s každým dalším songem nabíral na jistotě a jenž byl na hony vzdálený od typického „skřehotání”. Hrdě můžu říct: Slyšel jsem Boba Dylana zpívat!
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.