Zdeněk Němec, David Čajčík | Články / Sloupky/Blogy | 28.08.2018
Festival Berlin Atonal jako vždy připravil špičkový program, který mapuje aktuální světovou elektroniku, přimíchává umělecké projekce a instalace, jež balí do industriálního prostoru Kraftwerk. Techno, noise i ambient. Tady je výběr toho nejzajímavějšího.
British Murder Boys
Producenti Regis a Surgeon oznámili v roce 2012 konec projektu, ale jestli takhle vypadá afterlife, tak se máme na co těšit. Ukrutně našláplý set vyplnil obří halu Kraftwerku, jinak na Atonalu zasvěcenou spíše poslechovějším projektům, až do jejího vysokého stropu. 4/4 je jen forma, do které British Murder Boys vkládají snad všechny rytmy, na které se dá tančit… A že se tančilo.
LSD: Dream Emulator
Televize s experimentální japonskou videohrou z devadesátých let byla vhodně umístěná mezi stagema v útulném pokojíku tak, aby se zvuky překrývaly a dodávaly už tak surreálnému zážitku na vyjetosti. Abstraktní světy, ve kterých se není těžké ztratit na desítky hodin fyzických a stovky hodin mentálních. Co na tom, že Berlín jede na ketaminu a LSD je pro hippíky, tuhle hru chcete hrát.
Kassel Jaeger + Stephen O’Malley
Pán ze Sunn O))), ajéje. Má kšiltovka Southern Lord poslední večer nabyla na vážnosti a připojila se k tričkům Mayhem. Společné vystoupení O’Malleyho s francouzsko-švýcarským umělce Kasselem Jaegerem bylo z kategorie „zaber si postel a počkej na výplach“. Mistři kytarového dronu, který hladí, škrábe, drásá a místy doslova opanuje mozek.
Helena Hauff
Celý páteční večer ve vyhlášeném podniku Tresor tepal v ultimátním rytmu techna. Ale zažít tenhle prostor v plné parádě s královnou tanečního parketu Helenou Hauff se nepoštěstí každý den. Unikátní zážitek, který naznačil, jak vypadá berlínská klubová scéna.
Prequel Tapes with nomoreless & Valentin Tszin
Mysteriózní projekt odkazující na britskou raveovou scénu, o níž se špatně shání informace, spojil síly s Valentinem Tszinem, což je tanečník ruského původu, který se utábořil v Berlíně. Společně vytvořili sugestivní atmosféru, během které se člověk zabalený do fólie doslova zrodil z plastu, aby se následně oděný v obleku věnoval “důležitému byznysu”.
Labour presents next time, die consciously (بیگانگی)
Ze stránek Atonalu sice není možné vyčíst, kdo přesně se za tímto projektem skrývá, nicméně šlo o světovou premiéru a dokonalé využití prostoru Kraftwerku. Muzikanti na pódiu, světelné tyče rozmístěné v davu, bubeníci na ochozech i o patro níž a skvělé projekce prolínajících se uměleckých artefaktů. Zážitek pohlcující prostor i čas, který se v ozvěnách vracel zpět.
Berlin Atonal
22. – 26. 8. 2018
Berlin Atonal, Berlín, Německo
fb událost
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.