redakce | Články / Rozhovory | 18.10.2018
Na konci září vydali debutové eponymní EP, následně ho pokřtili v Kabinetu Múz, další koncerty chystají. Kdo? Klucí Od Dolního Nádraží, tedy Jakub Mičulka a Miloš Bogdan, kteří šibují pražci mezi alternativním rockem a posthardcorem jen ve dvou, ale nevypadá, že by s tím měli problém. Brněnská scéna, víme? A protože i tam souvisí všechno se vším, Miloš hraje v Ette Enaka a Jakub má za sebou EP s někdejšími Cheva. Teď už hledí dál…
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Jakub: Mladická nasranost a fascinace zahraničníma kapelama, co se s tím nemažou, umí pořádně proliskat lidi a zároveň tvoří propracovaný songy, u nichž můžu slintat nad komplikovanými riffy a rytmy, viz třeba Dillinger Escape Plan nebo Every Time I Die.
Miloš: Vždycky mě bavily rychlý kytarovky. Obzvlášť pak takový, kde jsou pořádně zasekaný a netradiční rytmy a složitá až chaotická struktura. Prostě skladby, který když si poslechneš, tak si říkáš: „Co se právě stalo?” Je to určitá výzva jak pro posluchače, tak pro hudebníky. A když pak zjistíš, že to vlastně celý funguje jako nějaký příběh, tak je to úžasný. Zároveň mě taky dost baví jednoduchý songy s výraznejma a zajímavejma melodiema.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Jakub: Jsem trochu geek a živím se jako herní vývojář na volné noze. Když zrovna nekódím a neřeším kapelu, sjíždím různý záhady a tzv. konspirační teorie. Poslední dobou jsem se dost sekl na pyramidách a starobylých stavbách obecně. Je jasný, že historie lidstva se bude přepisovat a my možná budem mít to štěstí, že se toho ještě dožijem.
Miloš: Pracuju jako strojní inženýr a zabývám se pevnostníma výpočtama a simulacema. Hraju ještě ve dvou kapelách, v Ette Enaka na basu a pak mám ještě jeden takovej zatím neaktivní projekt. Jinak rád zajdu do divadla nebo na film a taky mám rád lození po horách s nějakým tím spaním pod širákem. Taky se občas rád ožeru.
Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Jakub: Ať už člověk hraje sám anebo s kapelou a myslí to vážně, vyžaduje to obrovskou časovou (a vlastně i finanční) investici. Stovky hodin práce, než vůbec poprvý vylezeš ze zkušebny, a pak další tisíce hodin snahy udržet to v chodu, času strávenýho na cestách a celkově věcí okolo. Ale nestěžuju si. Někdo čumí na seriály, my děláme tohle.
Miloš: Koncert, na kterej nikdo nedojde. Obzvlášť, když tam jedeš půl dne.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Jakub: Jako při hraní? Když to Miloš sere anebo se sere technika. Při jiných činnostech je těžké rozhodit moji pozornost. Já mám většinou v uších nějaký techno a jsem úúúplně v pohodě.
Miloš: Když mám nějakej problém, kterej neumím vyřešit. Musím na něj pak pořád myslet a nezbývá mi pak mozková kapacita na soustředění. Jo a taky když to Kuba posere nebo je hroznej zvuk.
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Jakub: Součástí každé backstage by rozhodně měly být klobásy, prdelačka a jitrnicový prejt, prostě zabijačkový hody. A na pití voda z pyramidy. A kdybych měl odpovědět vážně, tak to moc neřeším a spokojím se s tím, co nám dají a že je to vege. Nejsme žádný hvězdy, abychom si poroučeli kaviár a šampáňo.
Miloš: Je jedno jaký, ale nějaký by tam asi mělo být. Asi by to ale nemělo být nic těžko stravitelnýho.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Jakub: Chodím dost na koncerty, a když je kapela fajn a mají hezký merch, tak si občas i něco koupím.
Miloš: Spouuusta času a peněz jde do hudby. Skládání hudby zabere asi nejvíc času. To jak tu hudbu zase dostat na nějaký médium, zase zabere nejvíc peněz. Jinak nástroje a jejich údržba, to je taky drahá záležitost.
Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Jakub: Call the fireman, world is on fire, we need more people with desire to save it from the end. Passion is not the sin. Swim against the flow of the river, teach your children how to be good, don´t be fooled man and search for better ways. (To je z našeho songu Hollywood Hills.)
Miloš: Je tu příliš mnoho lidí a čím dál tím složitější systém, kvůli kterýmu se vytváří čím dál tím míň skutečných hodnot. Vyrábí se věci, který nejsou potřeba, jen kvůli nějakýmu pseudozisku, a přitom skutečný problémy a důležitý věci jsou utlačovány do pozadí. Je to obří nafukující se konzum těsně před propastí.
Klucí Od Dolního Nádraží
bandcamp kapely
Živě:
16. 11. 2018 20:00
ArtBar Druhý Pád, Brno
fb událost
Abbé 06.11.2024
Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.
Mariia Smirnova 03.11.2024
V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.
Klára Řepková 23.10.2024
Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.
Banán 09.10.2024
Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.
Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024
Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.
Abbé 03.10.2024
Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…
redakce 30.09.2024
Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.
Libor Galia 26.09.2024
Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?
Mariia Smirnova 24.09.2024
Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.
Libor Galia 05.09.2024
Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.