Články / Reporty

Welcome to our drive-in theatre! Enter Shikari.

Welcome to our drive-in theatre! Enter Shikari.

rionka | Články / Reporty | 11.10.2015

"Good evening, folks! Welcome to our drive-in theatre. We have a wonderful entertainment lined up for you and your family... Show starts in ten minutes." Americkou upoutávku ze šedesátých let střídá zvuk klasických techno vypalovaček z roku nula. A lidi, světe div se, nejsou otrávení; vyčkávají, rozumí angličtině, smějí se a dokonce i tancují. Zástupy lidí jsou na sobě namačkané až k zadnímu baru, projít do předních řad lze pouze ozlomkrk a ještě tam budete stát na jedné (něčí) noze. Zastavím se v první třetině sálu kousek od stěny - aspoň se vyhnu tomu malému moshpitečku, co zažehli vsetínští Criminal Colection támhle, že... Oh wait. Sál se během tří minut natlakuje po okraj a zmizí ve tmě.

Ve všech ostatních zemích během koncertního turné Enter Shikari lidi kultivovaně postávají a hlasitě ječet je napadne až v okamžiku, kdy se rozsvítí reflektory na pódiu. Brno je výjimkou: tady se řve pořád a pot stříká po litrech. Musíte jim ale nabídnout dobře vystavěnou show. Do tmy se rozbliká zběsilé bílé světlo, epileptikova noční můra, a kolem hlavy se náhle zvedne prales rukou. Mindsweep je otvírák jak prase, graduje v něm pečlivě vybudované napětí, které následně vybuchne do prvních řad. Všechna lidská těla začínají skákat zároveň a celá přední polovina publika se stáčí v circle pitu včetně lidí u zdi. Na pódium neustále někdo šplhá a skáče zpátky po zádech. Nevybavuju si, že bych tohle na Flédě kdy viděla.

Po úvodním vypětí následuje Destabilise z předchozí desky, na dýchání není čas, spát budeme v hrobě. Nejsem ten typ, co by nějak zvlášť obdivoval rapové prvky, ale mám ráda elektroniku i bordel a oceňuju, co Enter Shikari dělají s publikem. Kdyby tak byl zvuk v přední části trochu čitelnější! Pokroucené pazvuky strun zmuchlané psychopatickými smyčkovači vás nutí učůrnout blahem - tedy pokud zrovna víte, kde máte tělo. Se skupinkou ženských nás to mezitím odnese o několik řad dopředu. Skáčeme v obřím chumlu, prsa na prsa. Lidi si lezou po hlavách. Uvažuju, jestli mám pořád ještě telefon a peněženku.

Po pátém songu už nemůžu dýchat a jakmile mi veliký opilý chlap vrazí loket do brýlí, definitivně vyklízím pole. Polévám si hlavu vodou a sborový zpěv The Last Garrison i Torn Apart už pozoruju ze zadního baru. Tahle kapela má slušný talent vytvořit a prezentovat příběh, vizuál i symboliku, co přilákají lidi ochotné vyskákat si játra z těla, i když šli vlastně jen náhodou kolem, jako třeba já. Už jsem viděla příliš mnoho otrávených davů na koncertech, takže mě fakt těší, že dnes skáčou i osoby čekající u baru na pivo a ani triviality typu noha politá pivem nebo džus ve výstřihu mi nemůžou zkazit večer.

Půlka setlistu se nakonec věnuje nejnovějšímu albu. Zpěvák Rou Reynolds šplhá na stojany, basák leze na bedny a skáče z nich, bubeník ze sebe strhne tričko a kytarista odplouvá na rukou publika kamsi doprostřed sálu, přičemž nepřestává hrát. Při přídavku Dear Future Historians (nezvykle jemná klavírní balada s účastí dechových nástrojů) si publikum ochotně sedá na podlahu, aby se následně vymrštilo při závěrečné absolutně šílené Zzzonked! a vypudilo ze sebe poslední kapky vody, zatímco hudebníci vyhazují nástroje do vzduchu. "I think this is the sweatiest stop of the tour," hodnotí Rou potěšeně takřka vyprodanou akci. "I'm sweating like a piece of shit. I don't know how you do it, you're crazy. Thank you!"

Info

Enter Shikari (uk)
8. 10. 2015, Fléda, Brno

foto © Vrbaak

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace