Články / Recenze

Girls Against Boys: Fade Out?

Girls Against Boys: Fade Out?

kacik | Články / Recenze | 07.12.2013

Pamatujete na tu starou kapelu? Na Girls Against Boys? Jak hráli takové ty písničky bumbumbum noise punk? Potom se rozpadli a vzniklo folk-akustické shromáždění slaďáren jménem Paramount Styles. Frontman Scott McCloud občas ještě popadl kytaru a zahrál něco sám, ale nemělo to tu šťávu. Nebo – nemělo to šťávu starých Girls Against Boys, žeano.

Sestra mi pár měsíců před festivalem Colours of Ostrava, kde měli jeden z plánovaných koncertů, hlásila, že Girls Against Boys zahrají staré věci, nic víc. To mi samozřejmě stačilo, abych se ošíval a těšil, ale ten známý pocit, že už se nedožiju nových věcí, mě tlačil v podbřišku. A nevzdal to ani po koncertě na Colours. Zahráli sice novinku Diamond Life, ale přikládal jsem to jen ke klasickému aby se neřeklo. Ale ono by se neřeklo ani tak. A co se řeklo hlavně – že krom nové skladby nahrají i další.

Girls Against Boys nejenomže složili novou písničku, ale přidali k ní další čtyři, poslepovali z nich EP The Ghost List a dokázali, co jde se dvěmi baskytarami a legendárním hlasem, podobajícímu se jak chladným kapkám deště píchajícím do tváří, tak lesnímu chodníku zapadanému v babím létě barevným listím, předvést. Všichni, kteří si poskočili na Colours, se můžou těšit, že si poskočí i v budoucnosti – nemyslím, že McCloud tohle nechá jen tak.

Otevřít desku, a zkrácenou obzvlášť, vypalovačkou, to je obvykle sebevražda, nebo velmi promyšlený tah. V případě McClouda ani jedno: Diamond Life je sice klasická dvojbasová hitovka, ale es v rukávu má, jak se ukáže, víc. Fanoušci, kteří si tuhle skladbu spojili s potřebou kapely předvést něco nového jen kvůli turné, se přepočítali. Takhle jsme byli zvyklí poslouchat nové desky a takhle to, zdá se, bude dál. A bez keců – další track, Fade Out, se podobá starému dobrému Let Me Come Back, ale tempo je ostřejší a naléhavější. Muzikou tvrdou jako skála kapela dokazuje, že dokáže zahrát stejně jako před lety. Přibývající roky nikomu neuškodily a zdá se, že Girls Against Boys jsou zpět. Když si McCloud vezme do ruky svůj telecaster, stěna, složená z desítek kilowattů, vás uzemní. A znova. Dvě basy jsou jako ocelové trámy – prásk, prásk. Nevíte, kam se otočit. Hlas se vrývá pod kůži a zvuk vám rve vnitřnosti. Just when you hang on, you’ve been gone. 60 is greater then 15 je uširvoucí kytarovka. Dala by se přirovnat k All the Range z desky You Can’t Fight What You Can’t See, jen zvuk je poněkud temnější a kytary nabroušenější.

EP působí jako solidně odvedená práce, předznamenávající návrat velké legendy. Ač Scott McCloud podle svých slov usilovně pracuje na novém materiálu s Paramount Styles, nahrávku na případný reunion rozhodně neodbyl. The Ghost List přišel nečekaně, nebereme-li v potaz ohlášené turné. Jestli stejně nečekaně přijde i nová deska, se teprve dozvíme, ale už teď se dá předpokládat, že by to mohlo být překvapení velice příjemné.

Info

Girls Against Boys - The Ghost List (Epitonic, 2013)
http://www.gvsb.com

Live: Girls Against Boys (usa) + Chokebore (usa) + Tomáš Palucha
8.12.2013,Lucerna Music Bar, Praha

Text vyšel v časopisu Full Moon #32.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Kdo si tak dnes vzpomene? (Hvězdy v polostínu)

Jiří V. Matýsek 20.12.2024

Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.

Všetci žijeme s vedomím, že jedného dňa zmizneme (Parannoul)

Matej Žofčín 18.12.2024

Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.

Cesta do hlubin sebevrahovy duše (Ti, kteří se rozhodli)

Martin Zoul 17.12.2024

Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.

Námorníkov sen (Il Sogno del Marinaio)

Jakub Veselý 10.12.2024

Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.

Boj s vlastní nejistotou (STRFKR)

Filip Peloušek 05.12.2024

Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.

Nic není natolik rozbité, aby to nešlo opravit (Mark Lanegan)

Kristina Kratochvilová 25.11.2024

Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.

Křehkost ve zkaženém světě (Anora)

Šimon Žáček 24.11.2024

Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.

Úprimná láska k hudbe (Alfie Templeman)

Jakub Veselý 21.11.2024

Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.

Spojit žánry a vysvobodit z melancholie (Jiný metro)

Magdalena Fendrychová 11.11.2024

Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.

Pořád překvapivý soundscape (The Necks)

Žofie Křížková 05.11.2024

Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace