Kateřina Pohlová | Články / Recenze | 17.11.2015
Po vydání několika EP z roku 2014 (Wrong Or Right, Pray for Love, Walk) konečně vyšel očekávaný debut britského zpěváka vystupujícího pod jménem Kwabs. Pětadvacetiletý objev britské hudební scény je často srovnáván se Sealem, zejména díky osobité barvě hlasu, nebo i s Jamesem Blakem, kvůli svému vztahu k elektronice.
Album Love + War se snaží o skloubení Kwabsova jedinečného hlasu a jeho soulového cítění s moderní elektronikou. Jak samotný zpěvák naznačuje v jednom rozhovoru pro britský internetový deník Evening Standard: „Mým cílem je kombinace všech těch věcí, na kterých jsem, co se týče hudby, vyrostl: old school soulu, elektroniky, klasické hudby a jazzu.“ Už dva nejúspěšnější singly (Walk a Wrong or Right; celkově už jich má pět) naznačují, že by tento hudební experiment mohl fungovat. Navíc když se k tomu ještě přidají hluboké vokály (Perfect Ruin, Father Figure), může se jít elektronická basová linka rovnou zahrabat. Kwabsovy hlasové možnosti jsou v tomto ohledu úctyhodné.
Skladba Perfect Ruin je postavena čistě na vokálu a odpoutává se od celkového, elektronického ladění alba. Jen doprovod klavíru, dunivý buben a citlivý text. Kwabs zde ukazuje svou druhou, intimnější tvář. V tomto kontextu je nutné zmínit, že ke Kwabsově objevu přispěly i covery publikované na YouTube, např. cover Like a Star for You od Corinne Bailay Rae, který stoprocentně chytne za srdce.
A právě na YouTube si máte možnost poslechnout Kwabsovy akustické předělávky skoro všech písní z Love + War. Potom vás napadá, jestli bylo nezbytné vrhnout se do elektroniky a vyhovět tak aktuálním hudebním trendům. Unikátní hlas, to, co Kwabsovi zaručilo úspěch a na čem zakládá celou tvorbu, se v komorním provedení skladeb projeví v plné síle. Dříve zmíněná Perfect Ruin působí ještě pravdivěji a křehčeji, až z toho mrazí. Nezbavíte se dojmu, že komornější styl sedí mladému zpěvákovi i písním mnohem víc.
Z celého alba je snad postradatelná jen poslední skladba Cheating on Me, která se stylově (čistý soul a gospel) vymyká celkovému kontextu. Nicméně pokus experimentovat, který mohl dopadnout katastrofálně, vyšel a výsledek snahy zasadit majestátní hlas do elektronického stylu, tedy dát dohromady dva zdánlivě neslučitelné prvky, na Love + War příjemně překvapil.
Kwabs - Love + War (Warner Music, 2015)
www.kwabsmusic.com
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.