Jiří Mališ | Články / Recenze | 08.03.2017
V čele dánské ambientně rockové kapely Cancer stojí Nikolaj Manuel Vonsild a Kristian Finne Kristensen. Obě jména jsou na severu známá – Kristensen má sólový americana projekt Chorus Grant, zatímco Vonsild zpívá v jedné z nejvýznamnějších dánských kapel současnosti When Saints Go Machine. Když v roce 2014 společně pod jménem Cancer vydali debutové EP Ragazzi, vyvolali na tamní scéně senzaci. S nejpopulárnějším trackem Same Colours As Digital Photography se dostali i do zahraničních rádií a po necelých dvou letech na úspěch navazují prvním albem.
První singl z nové desky Die One More Time ztělesnil vše, co kapela nabídla na Ragazzi a ještě něco navíc, když čitelnější vokály daly vyniknout propracovaným textům. Temná, makabrózní atmosféra nástrojů v pozadí skvěle doplnila témata smrti, opuštění a strachu, všemu pak nasadilo korunu fenomenální falsetto Nikolaje Vonsilda. Úvodní skladby nahrávky jsou jako řeka, ve které se frontman topí a snaží si prozpívat cestu ke spasení. Na písni Esca naříká „Say you'll love me again“ a volání o pomoc neustává ani dále, naslouchat jeho utrpení bolí, jakkoliv se jedná o bolest poetickou a posilující. Jednoduše načrtnutému albu nechybí hloubka, ale trpí nedostatkem výrazných momentů.
Cancer vyvolávají pochmurnou magii a evokují dospělou rockovou verzi debutové desky The xx. Instrumentálně je Totem téměř nahý, klade se důraz na text, jen místo samoty romantické se zpívá o údolí smrti. A Nikolaj Vonsild je v těchto místech výtečným průvodcem.
Cancer - Totem (Tambourhinoceros, 2017)
www.tambourhinoceros.net/product/totem
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.