Vojta Rydlo | Články / Recenze | 26.02.2015
Tenkrát visely na stěnách kalendáře pro celkem průměrný rok 2003. Vybavuje se mi jen, že se Češi rozhodli pro vstup do EU, rozpadla se Jugoslávie, Linkin Park vydali Meteoru a Metallica svou předposlední St. Anger. V ten samý rok se taky vokalista Jesse Barnett rozhodl založit Stick to Your Guns. Objevil jsem je asi před třemi lety díky skvělé Diamond, kterou považuju za jednu z nejlepších hardcore-punkových desek jedenadvacátého století. Tohle je vrchol, říkal jsem si. Jenže potom prásk, a venku byla Disobedient.
Starts with Me, podlazená kytara a Barnettův hlas, který zní jak kostelní zvon do bezesné noci. Píseň si drží pomalé tempo, a pak už jen: „What choice did you give us?!“ a jsou tu Stick to Your Guns, jak je známe. Z úderného hardcoru, poctivých metalcorových riffů a energických punkrockových melodií v refrénech umíchali silný návykový koktejl, kterému k explozi stačí už jen jiskra. Nepřestává mě udivovat frontmanovy přechody z agresivního křiku až k čistým, melodickým linkám. Z nedlouhé řady skladeb vyčnívají Nobody, pak Nothing You Can Do, ve které se o druhou sloku postaral frontman hardcore-punkových Rotting Out, taky Choose Nothing, kde hostuje Scott Vogel z legendárních Terror, a určitě závěrečná Left You Behind. Ta je pro změnu úplně jiná než všechny předchozí.
U většiny studiovek slouží bonusy jen jako prodloužení celkové délky, u Disobedient je to obráceně. Pominu energický track Every Second, a budu se věnovat jen akustickým předělávkám The Crown a zmíněné Nothing You Can Do. Zdá se, jako by je nahrála úplně jiná kapela. Uchvátí We Still Belive jen s akustickou kytarou a skvělým Barnettovým vokálem. Tohle Stick to Your Guns opravdu umí a na rozdíl od většiny podobně znějících kapel si tyhle experimenty mohou dovolit. Zamrzí jen celková délka. Bez bonusů má nahrávka lehce přes půl hodiny, což je málo. Škoda současného trendu vydávání krátkých desek s jedenácti stopami, z čehož první je intro a minimálně jedna z nich pouze předehrou k té následující.
Stick toYour Guns - Disobedient (Sumerian Records, 2015)
www.facebook.com/STYGoc
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.