Jiří V. Matýsek | Články / Recenze | 23.08.2018
Seatllesští Gravelroad sází poctivé album co jeden až dva roky. A budiž příjemným konstatováním, že ani na novince Mississippi Time nepolevují v nastavených kvalitách a nadále cizelují svůj originální rukopis, posouvají ho dál a dál.
Bylo-li předchozí album Capitol Hill Country Blues temné jako delta Mississippia a pohrávalo si s náladami doom metalu nebo sludge, to aktuální je až překvapivě vzletné, uvolněné. To neznamená, že by to byla nějaká selanka, jen byly odsunuty ohlasy Black Sabbath a Gravelroad vystřelili do vesmíru, vstříc psychedelii. Sedmou studiovku natočili během jednoho týdne, což se pozitivně projevilo na celkové syrovosti, nadto zvukové vlny v jádru stále bluesové nahrávky takřka rozechvívají nohavice.
Dominantou jsou tři monolity, My Baby's Tryin', Demonstar a 149 Delta, které se stopáží pohybují kolem sedmi minut a které se rozvíjejí velmi, velmi pomalu. Už ale nejde o pocit (ach, jak příjemný!) stahování do černého bahna, který byl tak výrazný dříve, rozsáhlé kompozice bluesového kytaristy Juniora Kimbrougha se duchovně hlásí k psychedelickým jamům v duchu Neila Younga a jeho Crazy Horse. Tyhle povznášející výlety, tyhle tripy do jiných vesmírů utkví v posluchači ze všeho nejvíce. Druhou stranou mince jsou krátké songy, jež jako kameny drží hezky při zemi. Get It Right má v sobě zdravou punkovou naštvanost, zatímco Tell Me Twice ženou kupředu pádivá i škobrtavá bicí.
Škoda jen finále. Což o to, skladba Bleeding Well má atmosféru, ale celek táhne spíš do ztracena, než aby byla skutečným vrcholem. Deska dohraje a já pořád čekám, že ještě něco přijde. A ono nic.
Gravelroad – Mississippi Time (Knick Knack, 2018)
web kapely
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.