Jana Michalcová | Články / Reporty | 10.12.2013
Sobota ako deň modlitby a odpočinku? Áno, ale na koncerte Black Sabbath! Zvuk sirény ohlasil začiatok dvojhodinovej omše, ktorá dostala publikum do hypnózy a O2 Aréna sa premenila na kaplnku, ktorá dokázala na jeden večer spojiť všetkých: vyznávačov doomu, i psychadelického rocku.
Milí bratia, milé sestry, povstaňte! Presne o deviatej zaznel Ozzyho nosový hlas spoza čierneho závesu. Publikum prestalo dýchat, akoby mala prísť apokalypsa. Tá aj prišla: War Pigs. Už prvý verš z ukážkovo protivojnového songu rozžiaril ochotný dav. Obecenstvo bolo Jeho.
Po treťom Under the Sun/Every Day Comes and Goes, keď začala intonácia mierne kolísat, sa prejavil Tony Iommi. Age of Reason. Bolo velkolepé, s akou ľahkostou prechádzal každým akordom, v okulári dalekohľadu bolo ľahké pristihnúť ho usmievať sa - bolo to nad Ozzyho blaznivým poskakovaním okolo mikrofónu? Hudba je hra a Iommi sa vie hrať aj vo svojich šesťdesiatich piatich. O to viac to vyniklo, keď pár metrov od neho Butler prešiel svojím technicky vyumelkovaným sólom bez jediného úsmevu.
Black Sabbath. I can’t hear you! I can’t hear what you say! Ozzy cupital ďalej okolo mikrofónu. Komické. Bol dokonalou ukážkou zákonu zachovania energie: toľko energie, čo zo seba vydával, žiadal aj od publika. Let’s go crazy tonight! Make some fucking noise!
Svoju chvíľku slávy si užil aj Tommy Clufetos. Nie je to Bill Ward, očividne, ale celkový dojem nebol zlý. Napriek tomu si myslím, že by sa Clufetos uplatnil aj ako maratónsky bežec, svojím takmer desaťminútovým sólom ukázal, že výdrž aj techniku síce má, no nápaditosť tam chýba. To preto sa stratil zvyšok kapely v zákulisí…?
Po dobehnutí do cieľa sa vrátili na scénu a dohrali svoj jednoznačne vydarený koncert. Aj keď bol set list tvorený prevažne klasickými skladbami ako Behind the Wall of Sleep, Fairies Wear Boots alebo Children of the Grave, ktoré publikum milovalo, texty z nového album 13 spievalo od začiatku do konca, akoby boli tými “klasikami”. Dokonale zapadli do celku.
Amen.
Black Sabbath (uk) + Uncle Acid and The Deadbeats (uk)
7. 12. 2013, O2 Arena, Praha
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.