redakce | Články | 08.08.2019
Festival Dobršská brána opět nabídne v našich krajích nevšední vhled do světa soudobé hudby bez dramaturgických kompromisů a formálního žánrového zařazení interpretů. Ti ve tvorbě, kterou představí, volně přechází mezi žánry a kombinují prvky lidové hudby s jazzem a komorní hudbou. Tomu odpovídá i dramaturgie festivalu a jeho motto Brána do světa hudby naplní i tandem Simona Rummela a Matthiase Schriefla. Prvně jmenovaný nám k tomu sdělil pár vlastních náhledů.
soutěž (pro registrované) o čtyři vstupenky na Dobršskou bránu probíhá do 9. srpna 2019 zde
Letos v létě se zúčastníte hudebního festivalu v Dobrši, co vás napadá v souvislosti s hudbou a Českou republikou?
Jednu z nejznámějších jazzových kaváren v Kolíně nad Rýnem provozoval Čech a já mám trochu předsudek, že mnoho lidí z České republiky má rádo jazz stejně jako on.
Jak došlo k vaší hudební spolupráci?
Studovali jsme současně v Kolíně nad Rýnem, ale slyšeli jsme o sobě divné stórky a nikdy spolu nehráli. O několik let později jsme se setkali na jedné session, Matthias pak navštívil varhanní koncert, na kterém jsem hrál pár vlastních věcí a některé Brahmsovy kousky. Poté mě přizval k jednomu ze svých projektů. To byl začátek.
S jakým programem budete vystupovat na festivalu Dobršská brána?
Barevná směs tradičních německých lidových písní, autorských děl Matthiase a velmi volně interpretovaných klasických skladeb (Beethoven, Johann Hermann Schein atd.)
Jste oba multiinstrumentalisté, Simone, vy vyrábíte své vlastní nástroje, Matthias je schopen hrát širokou škálu dechových nástrojů, jak se tyto vaše dovednosti zapadají do kontextu moderního jazzu?
Možná to nezapadá do hlavního proudu moderního jazzu, ale ukazuje to publiku jistý druh originální kreativity ducha, alespoň doufám. V mém případě je za tím amatérský duch jakéhosi „bricoleura“, jak říkají Francouzi, šíleného vynálezce. Myslím, že Matthias a já stále věříme, že tyto věci mají svoji poezii, zejména v dnešní digitální době.
Dobršská brána
16. – 17. 8. 2019
Dobrš
facebook festivalu
Marek Hadrbolec 05.02.2025
Hodinové vystoupení je plné temných mraků. Jeremy křičí a plní vzduch černými obláčky – větami o bolesti, ztrátách, smutku a každodenní nespokojenosti.
Vojta Chmelík 03.02.2025
Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.
redakce 02.02.2025
Historie, můj vnitřní boj, příroda, živly, země, kulturní dědictví, válka, mír, nenávist, odvaha, pokání, smrt a vykoupení, na tohle věří Blind Ruler Cursed Land.
redakce 31.01.2025
Stručná historie českého R&B, ponor do rapové scény v Atlantě a latinskoamerické v Buenos Aires, rozhovory s dvojicemi Erika Rein & Jonatan Pastirčák a Irena a Vojtěch Havlovi a opravdu…
Alžběta Sadílková 31.01.2025
Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…
Richard Michalik, Veronika Vagačová 30.01.2025
Po silnom debute, za ktorý si Vojtik vyslúžil ocenenie RadioHead Awards, šlo očakávať čokoľvek. Jeho odvaha a talent ukazovali hneď viacerými možnými smermi.
Jakub Šíma 30.01.2025
Atlanta má nejen lví podíl na globální dominanci rapu, ale především je podepsaná pod evolucí, která natrvalo změnila zvuk žánru a přinesla do něj řadu nových výrazových prostředků.
Klára Řepková 30.01.2025
„Do Přístavu 18600 přibíhám trochu otrávená z letního dusna. Trvá ale jenom chvíli, než na mě dvojice přenese svoji vyrovnanost a klid.“
Dagmar Lauková Petrášová 29.01.2025
Debutový album Kamibe, ktorým sa Erika posúva do nových vôd oproti predchádzajúcej tvorbe, pripravovali spoločne dva roky a výsledkom je hravý prienik populárnej hudby s experimentálnou.
Filip Peloušek 29.01.2025
Na dohled karlínským korporátním komplexům jsme rozebírali, jestli se na některých místech v Praze dá stále zakusit skutečná svoboda, nebo zda nám už zbývá jen útěk do divočiny.