redakce | Články | 22.12.2020
Na jaře jsme se ptali promotérů na výhled do budoucna. Přemýšlelo se, kdy se začne koncertovat a jaké budou povolené kapacity. Tentokrát se ohlížíme za hubeným rokem 2020. Radosti, zklamání a co na to hudba? Odpovídají zástupci promotérských skupin Earth Music, Heartnoize Promotion, It's not broken it's vintage, Landmine Alert, Mood, Obscure Promotion a Spratek production.
Co vás letos nejvíce potěšilo po hudební stránce?
DUŠAN SVÍBA (EARTH MUSIC): To, že se nám vůbec podařilo uspořádat letošní Colour Meeting. Sice jsme celou dobu doufali, že festival naší velikosti snad “projde”, ale i tak jsme měli velkou kliku, ještě 2 dni před festivalem jsme nevěděli, jestli budem, nebo ne. A taky že se nám podařilo dát dohromady krásný “domácí” program.
JAKUB JÍRA (LANDMINE ALERT): Bez pořadí: Empty Country, Young Jesus, Stephen Malkmus, Plants and Animals, Nnamdï, Pinegrove, Little Kid, Melkbelly, Supermilk, Coriky, Protomartyr, Clipping., Yves Jarvis, The Homesick, Oneohtrix Points Never, Bing & Ruth.
KRISTÝNA PROCHÁZKOVÁ (SPRATEK PRODUCTION): Ze vzpomínek na dobrý koncerty si dokážu vybavit jen Punxtreffen. Vezla jsem tam svoje holky z Bibione, potkala se s hromadou kámošů a dávala cigáro na sluníčku, přičemž celou tuhle seanci provázel skvělej lineup a dětská radost všech lidí, který se na tom podíleli. Jinak mi za poslední dobu udělala radost nová kompilace Crooked to Death, poslední EP Edova syna, Sick Disco od München Konflikt, Násilníkův Klíčník a Liebe od Tábora. Vylovila bych toho víc. Ze zahraničí nová deska Crack Cloud, EP Snow Day od Shame, nějaký písničky z novýho alba Heleny Deland a poslední deska Cindy Lee What's Tonight to Eternity. Těším se na nový album Black Country, New Road.
MEG JANDEROVÁ (IT’S NOT BROKEN, IT’S VINTAGE): Dostala jsem karaoke mikrofon.
SU (HEARTNOIZE PROMOTION): Výpadek zahraničních kapel ukázal, jak barevná domácí scéna je. Některé menší kapely jsme v krátké koncertní sezóně mohli vidět téměř všude a mohli tak i s radostí pozorovat jejich vývoj (zdravíme Amelii Sibu). Přese všechny překážky také vznikla řada povedených menších akcí a malých festivalů, které by se, nebýt pandemie, nikdy nekonaly. Máme radost, že se jsme se takto mohli podílet na organizaci festivalů Jednota Kalvárie a Moody Moon Noize. Atmosféra byla v obou případech euforická.
TEREZA ODEHNALOVÁ (MOOD): Na to, že počátek roku vypadal nadějně ohledně některých bookingů, mne potěšilo, jak jsme všichni zabojovali a semkli se ve chvíli, kdy se to celé podělalo. Výsledkem byl třeba perfektní Moody Moon Noize. Myslím, že šlo o neskutečně povedenou událost tohohle léta, a to nejen po hudební, ale i lidské stránce. Vznikla i spousta jiných hudebních skvostů, které potěšily - večery Fource Live, koncerty mých oblíbených Chief Bromden, křest Hissing Fauna, EP Sinks, desky Protomartyr nebo Fontaines D.C., Pelhřimovy nebo náš Šamana Ztráta Mood a nakonec i Konektiv, který teprve poběží, ale je na co se těšit!
TOMÁŠ FIALA (OBSCURE PROMOTION): Snad asi jen fakt, že tu je jakási sounáležitost hudební scény a všichni jsou k sobě v rámci dané situace milejší a přátelštější. A pokud se bavíme o konkrétní hudbě, tak bych chtěl vyzdvihnout poslední album !T.O.O.H.!. Je to hodně avantgardní věc v mnoha směrech, svojský death/grind s českými texty. Jediná drobná vada na kráse je trosku nepřirozený zvuk bicích, ale celkově má album skvělé nápady. Tahle kapela byla ve své době u Earache a je dobře, že svou káru veze s pokorou dál.
Co vás naopak zklamalo, a to nejen po hudební stránce?
DUŠAN SVÍBA (EARTH MUSIC): Že nemohly přijet zahraniční kapely, které jsme měli zabookované. Např. o uKanDanZ jsem usiloval pět let, Dubioza Kolektiv je pro nás za normálních podmínek nedosažitelná. Obojí bylo na dosah, o to větší bylo zklamání.
JAKUB JÍRA (LANDMINE ALERT): Sufjan Stevens, Tenet a absence blízkosti.
KRISTÝNA PROCHÁZKOVÁ (SPRATEK PRODUCTION): Jsem nasraná z vykrádání zkušeben a klubů, který měly celou dobu co dělat, aby vůbec přežily. Nejdřív zkušebna Nuslí, Orientu a Bibione ve Fuchsu a pak vykradenej prostor kluků ze Spodního Světla. Těžko říct, kdo za to nese zodpovědnost, korona party postupuje a lidi jsou zoufalejší. Jen škoda, že nezávislá hudební ,,scéna“ nedostává větší podporu, díky které bychom nemuseli přežívat bez možnosti plánovat cokoli dál. Doufám, že všichni vyváznou s co nejmenšíma škrábancema a budou mít radost z toho, co dokázali zvládnout během kulturního nečasu. Já se snažím bookovat koncerty mezi pauzou na cígo na stavbě a obsluhováním vinohradskejch fajnšmekrů ovesnejma kapučínama (#pokora) a udržovat si tu naději, že zas budu moct dělat to, co mám nejradši. Pít pivo a buzerovat kapely.
MEG JANDEROVÁ (IT’S NOT BROKEN, IT’S VINTAGE): Srandovní otázka. Byl to takovej běh se svázanejma nohama. Letos se mělo konat hodně skvělejch akcí, který se musely zrušit, je to velký mrzení a ztráta pro pořadatele, který do příprav investovali, těšili se a radost z toho pak žádná. Nemyslím si, že by to přineslo něco pozitivního. Streamy atmosféru koncertu nikdy nedoženou. Nepřijde mi ani, že by karantény daly kapelám víc prostoru pro tvorbu. Nevím, jak to vnímají ostatní, ale přijde mi, že pro inspiraci je lepší šrumec než tohle bezčasí. Za světlý momenty považuju například koncert YC-CY, Munchen Konflikt, Wrackspurts, Punxtreffen, nejlepší šílenost od soumraku do úsvitu Maske, Ex White, Wax Legs, lázeňský Moody Moon Noize a desku Aus. Všem přeju do novýho roku jen to nej a snad se brzy potkáme v lepších časech.
SU (HEARTNOIZE PROMOTION): Není pochyb o tom, že v době krize byly na prvním místě úplně jiné starosti. Přesto mne zklamalo, jak vratké nohy hudební průmysl má.
TEREZA ODEHNALOVÁ (MOOD): Těžké vybrat jedinou věc, co mě v tomhle povedeném roce 2020 zklamala, ale nejvíc jsem byla rozladěná asi z té všeobjímající frustrace a demotivace, která zapříčinila spoustu smutných konců.
TOMÁŠ FIALA (OBSCURE PROMOTION): Neorganizovanost české vlády a postupu v téhle době… Určitě nešlo zamezit všemu, ale většina věcí se dala dělat výrazně lépe. Snad bude rok příští, co se týče živého hraní, mnohem lepší.
foto © Anna Baštýřová
Šimon Žáček 30.12.2024
Navzdory působivému hereckému ansámblu v rolích kardinálů a jeptišek září v hlavní roli technická preciznost.
Michal Pařízek 27.12.2024
Vlastně jsem si myslel, že to tak dlouho není, dodnes si pamatuju, jak jsme se domlouvali se Zdeňkem Lichnovským. Bylo to u nás v kanclu, dělali jsme rozhovor u příležitosti…
redakce 25.12.2024
Posledné dva roky kapela strávila prácou na novom materiáli pre ďalší album, pričom v pláne je ešte jeden rok tvorivých príprav.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
redakce 19.12.2024
Bohatá diskografie zahrnuje meditativní neoklasická alba vydaná u prestižních labelů.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
redakce 16.12.2024
Jaké hudební tipy nám dal začínající autor a fanoušek popkultury vyžívající se v antihrdinech?