woko | Články / Recenze | 05.02.2015
Kanada je vývozcem nejen hokejistů a javorového sirupu, ale i úspěšných tvrdých kapel. Čím jiným se tam na severu zahřát než hudbou, která má víc energie než vagón losího sádla. Comeback Kid, Alexisonfire (R.I.P.), Fucked Up, Bison B.C., a samozřejmě Cancer Bats. O těch nebylo v poslední době moc slyšet, dokud se loni na podzim nepřihlásili s novým singlem. Místo pár týdnů dělali na albu půl roku. Bude to znát?
Pátou řadovkou porušila čtveřice z Toronta svoji pravidelnou "dvouletku", a album tak vychází až po třech letech od posledního Dead Set on Living. V rozhovoru pro britský Punktastic se chlapi rozpovídali o tom, že už jim nešlo jen o to nahrát desku z lásky k punku a hardcoru, ale chtěli se trochu víc vyjádřit a nahrávku zosobnit. Za poslední rok přišla hardcore scéna o dost lidí (Jonathan Athon z Black Tusk, Nick Babeu z Trigger Effect), což se projevilo i na projevu kapely. Liam se navíc kvůli coverům Black Sabbath "musel" naučit zpívat, takže na desce používá jiný hlas než dříve. Častěji dostávají prostor čisté vokály a pomalejší pasáže, pořád je to ale zvuk, za kterým Cancer Bats bezpečně poznáte. Navíc chvílemi sklouzává až do sludge/stonerových partií, což funguje skvěle.
První singl Arsenic in the Year of the Snake zní sice jako opisovačka Bricks & Mortars, a kdyby tak vypadal i zbytek skladeb, recenze by zněla: "Holt další Cancer Bats." Jenže chlapci si dali záležet. Satellites je vlajkovou lodí alba, a je to jasná hitovka, kterou by mohla hrát i odvážnější rádia. Vezměte dnes kultovní Pneumonia Hawk a zřeďte je zpěvným refrénem. A že to Liam myslí se zpěvem opravdu vážně, potvrzuje True Zero. Zvukově ploché sloky a skutečný zpěv (ne řev) z dálky mávají na Black Sabbath. Na desce je zkrátka všechno. Metalové málembalady (Beelzebub, Dusted), punk jak z partesu (Devil's Blood, All Hail) a Cancer Bats jak je známe a milujeme (Arsenic, Buds). Je to asi nejkompaktnější studiovka, co kdy nahráli. Chvíli mi trvalo ji docenit, teď mám problém vybrat slabé místo.
Cancer Bats - Searching for Zero (Distort, 2014)
www.cancerbats.com
Live: Cancer Bats (ca)
12. dubna 2015, Lucerna Music Bar, Praha
https://www.facebook.com/events/1573541526236786/?ref_newsfeed_story_type=regular
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.