woko | Články / Recenze | 05.02.2015
Kanada je vývozcem nejen hokejistů a javorového sirupu, ale i úspěšných tvrdých kapel. Čím jiným se tam na severu zahřát než hudbou, která má víc energie než vagón losího sádla. Comeback Kid, Alexisonfire (R.I.P.), Fucked Up, Bison B.C., a samozřejmě Cancer Bats. O těch nebylo v poslední době moc slyšet, dokud se loni na podzim nepřihlásili s novým singlem. Místo pár týdnů dělali na albu půl roku. Bude to znát?
Pátou řadovkou porušila čtveřice z Toronta svoji pravidelnou "dvouletku", a album tak vychází až po třech letech od posledního Dead Set on Living. V rozhovoru pro britský Punktastic se chlapi rozpovídali o tom, že už jim nešlo jen o to nahrát desku z lásky k punku a hardcoru, ale chtěli se trochu víc vyjádřit a nahrávku zosobnit. Za poslední rok přišla hardcore scéna o dost lidí (Jonathan Athon z Black Tusk, Nick Babeu z Trigger Effect), což se projevilo i na projevu kapely. Liam se navíc kvůli coverům Black Sabbath "musel" naučit zpívat, takže na desce používá jiný hlas než dříve. Častěji dostávají prostor čisté vokály a pomalejší pasáže, pořád je to ale zvuk, za kterým Cancer Bats bezpečně poznáte. Navíc chvílemi sklouzává až do sludge/stonerových partií, což funguje skvěle.
První singl Arsenic in the Year of the Snake zní sice jako opisovačka Bricks & Mortars, a kdyby tak vypadal i zbytek skladeb, recenze by zněla: "Holt další Cancer Bats." Jenže chlapci si dali záležet. Satellites je vlajkovou lodí alba, a je to jasná hitovka, kterou by mohla hrát i odvážnější rádia. Vezměte dnes kultovní Pneumonia Hawk a zřeďte je zpěvným refrénem. A že to Liam myslí se zpěvem opravdu vážně, potvrzuje True Zero. Zvukově ploché sloky a skutečný zpěv (ne řev) z dálky mávají na Black Sabbath. Na desce je zkrátka všechno. Metalové málembalady (Beelzebub, Dusted), punk jak z partesu (Devil's Blood, All Hail) a Cancer Bats jak je známe a milujeme (Arsenic, Buds). Je to asi nejkompaktnější studiovka, co kdy nahráli. Chvíli mi trvalo ji docenit, teď mám problém vybrat slabé místo.
Cancer Bats - Searching for Zero (Distort, 2014)
www.cancerbats.com
Live: Cancer Bats (ca)
12. dubna 2015, Lucerna Music Bar, Praha
https://www.facebook.com/events/1573541526236786/?ref_newsfeed_story_type=regular
Kristina Kratochvilová 24.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).