Sára Prostějovská | Články / Recenze | 28.10.2024
Julia-Sophie, producentka s anglofrancouzskými kořeny, na scéně rozhodně není nováčkem. Začínala jako zpěvačka rockové kapely Little Fish, se kterou později také předskakovala na opulentních koncertech Blondie nebo Courtney Love. Z neustálého tlaku velkých vydavatelství se následně rozhodla vykročit, zvolnila tempo s Candy Says, úspěšným DIY elektropopovým triem. Její hudební metamorfóza vyvrcholila trilogií vlastních, melancholií zahalených elektronických EP.
Sólový dlouhohrající debut Forgive Too Slow vydala u Ba Da Bing, nezávislého amerického labelu se základnou v newyorském Brooklynu. Ten v minulosti vsadil kartu na nyní již výrazný a silný hlas Sharon Van Etten, energii prýštící Beirut či podmanivou Julii Holter. Jeho archiv se jen stěží zařazuje do jednoznačných žánrových šuplíků.
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima. Julia-Sophie se rozhodla niternou autobiografií přetavenou v úderné beaty jít naproti sama sobě, vystavit tvář zrcadlu a nic si nenalhávat. Album je upřímnou zpovědí o nevydařených „situationships”, bezhlavém odevzdávání se druhému, o ztrácení se a znovunalézání. Protkávají ho nenaplněné sny, bezútěšná prchavost okamžiku, šílenství zamilovanosti a v neposlední řadě tolikrát skloňovaná péče a něha. Julia-Sophie s přirozeným jemnocitem podchycuje všudypřítomné emoce obklopující poetiku deníkových zápisků a nechává je slyšet sebevědomě a lakonicky.
Vše podtrhuje minimalistický podkres přímočarých melodií, jemuž kontrují výbušné a energické beaty s nečekanou intenzitou. Ty samotné častokrát zastírají hlas Julie-Sophie, jako by váhala, zdali nechat obnažené myšlenky zaznít do prostoru, nebo je raději utopit v hlasitém chaosu. Plynule osciluje mezi rozporuplnými stavy, zatímco obšírně láká k procítění rytmu, na němž vystavuje jasně definovanou osnovu. Často hledá bezpečí ve slastně svůdné repetici, ale koneckonců i zdánlivé setrvávání ve statické poloze se během terapie cení.
Forgive Too Slow má potenciál stát se románkem pozdního léta, který možná nebude mít dlouhého trvání, ale čas od času si na něj s bezděčnou a hřejivou nostalgií rádi vzpomenete.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.