David Čajčík, Zdeněk Němec, Kateřina Cumin | Články / Sloupky/Blogy | 09.10.2018
Lunchmeat festival 2018 je minulostí, Veletržák se bude chvět ještě následujících pár dní. Prochozenými schody, protancovanou podlahou, nasáklými stěnami. Jeden z nejsilnějších ročníků atakoval bizarní trip z Elektrických podniků pár let zpátky, i když všechno bylo jaksi přehlednější. Aktuální elektronický festival evropských parametrů? Neřešme jeho experimentálnost a rovnou si řekněme: ano. Ideální předvoj pro krakovskou týdenní přehlídku Unsound? Zcela jistě. Někteří šli ze závěrečného setu rovnou na vlak do Polska (zdravíme Jardu Petříka), jiní sešlapali poslední podrážku s Jasss. Tak či onak, krásné to bylo. Níže pár největších záseků do myslí redaktorů, obsáhlý report najdete v magazínu Full Moon #92. Buďte v tanci i tam, kde ostatní stojí.
ZDENĚK NĚMEC
Aishä Devi & Emile Barret AV Live
Aïsha Devi staví dokonale propracovanou zvukovou architekturu, která roste na základech dekonstruované klubové muziky dvacátého prvního století a nastiňuje směřování nového tisíciletí, na jehož počátku zatím spousta interpretů jen přešlapuje. Pomalu buduje hybridní atmosféru, opírajíc se o aktuální nahrávku DNA Feelings, protože předchozí album Of Matter And Spirit už je dávno minulostí.
Lee Gamble AV Live
Klaun v hučce, který pracuje se zvukem stejně hravým způsobem, jako s baterkou v ruce nebo puse. Lee Gamble hraje experimentální a abstraktní techno s noisovým přesahem a ozvuky dubu, které dávkuje dle libosti. V předklonu i podřepu buduje atmosféru, kterou v druhé půlce setu rozmlátí neurvalými beatovými výpady. Co Gamble rozbil, nikdo další nespojí.
Regis DJ set
Řezník bez zástěry. Švihák v bílé košili a saku sází jeden úder do masa za druhým. Bez umrtvení a bez slitování. Karl O’Connor aka Regis coby zakladatel Downwards Records přijel do Prahy na oslavy vlastního labelu a roztočil kolotoč nejříznějších techno oslav, které široko daleko nemají konkurenci. Bez dortu a svíček, ale s opulentní taneční energií. Absolutní minimalismus bez vizuálního supportu, který správně funguje ve tmě a mlze. Vítejte v pražském Berlíně!
DAVID ČAJČÍK
Amnesia Scanner AV Live
Futuristická páteční párty, která ukázala nejeden směr. Když uhne beat, nepřestávej tančit. Když vidíš jen kouř, nepřestávej tančit. Nepřestávej tančit. A v roce 2025 to snad bude retro, zatímco v roce 2018 je to great enough.
Aishä Devi & Emile Barret AV Live
Asiat ve vířivce, halucinogenní obrazce… Aishä Devi má větší koule než lecjaký chlap před reprákem, kterého její kopák kope do koulí. Roztomile brutální, chladně přívětivé. Ani náznak zklamání.
Jasss DJ set
Sobotní closing set jako těžké rudé víno, které požmoulám v ústech, než se odvážím polknout. Arabské stupnice, jazzík, disko. Jass míchá nemíchatelné, selekce, které se nechce věřit. Je ráno a BPM se snižuje. Bylo to vážně tak dobré? Prý ano.
KATEŘINA CUMIN
Eomac & Sal
Dublinský freak Ian McDonnell alias Eomac na Club stagi rovnal záda a protahoval nohy předtím, než začalo rozteklé hrbení v Concert Hall na Amnesia Scanner, potažmo Leeho Gambla. A kdyby nebylo Regise, tak ti, kteří si chtěli hrát na schovávanou za rovnějším rytmem, by zaplakali. Přímočařejší techno beaty rychle došlapovaly na přepáleně sršivé plochy, zvuk syčel jako vodní kapky dopadající do rozpáleného oleje. Jestli měly fungovat jako nárazník nebo jako měkký doraz, nevím, ale že to ladilo dohromady, to vím jistě. Stejně jako nervní projekce plná abstraktních dlaždic i rozfázovaných těl.
Actress AV Live
Elektronický hodinář a zvukový modelář Actress a jeho temná terminátorovská figurína, modulovaná na projekci za ním. Tekutý vizuál minimalistický, audiál naproti tomu proměnlivý, epický i citlivý. Kombinoval až tupý, zprofanovaný beat s atmosférickými plochami, klavírní přejezdy se zemnícími basy. Kakofonie více poslechová než taneční, ale za ten pohled na chirurga v akci to stálo. Jeho univerzálnost a unikátnost, zvuková proměnlivost fascinuje.
Lanark Artefax AV Live
Stroboskopy, vypjaté horizontální vrnění, pokřivená dubstepová vertikála, zvukové tyče zabodávající se mezi lidi a interstellarovská projekce. Černá díra svého druhu, postkocovinová láska. Calum MacRae aka Lanark Artefax nezapře aphextwinovská rezidua, a jakkoliv to může znít paradoxně, první večer, vedle Aishi Devi a Actresse, představoval to nejtanečnější na větší stagi. Ano, je to nemocné, ale zdravý nikdo zdravý tam nebyl.
Lunchmeat Festival 2018
4. - 6. 10. 2018
Veletržní Palác, Praha
foto © Romana Kovácsová
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.