Michal Pařízek | Články / Sloupky/Blogy | 03.04.2015
“Tady máš přenosky a hned, jak skončí kapela, musíš začít.” Jasná věc, odpovídám, ale pro jistotu se ujišťuji, jestli je vše zapojeno nebo je k dispozici nějaký technik. “Hele, tomu já nerozumim, já jsem jenom barman, ty seš DJ.” A bylo. Respektive spíš nebylo, pomoci musel až zvukař kapely, která skončila (sic!). Zjistil, že zapojeno bylo tak napůl a že tak trochu hraje jen jedna strana aparátu. Ale hrálo se. Upřímnost je zapotřebí, taky půjčil sluchátka, který už si sakra musím koupit. Trable rekreačního pouštěče číslo xy.
“Líbí se mi, že hraješ z vinylů a že to jsou písničky.” Cyril lákal milými slovy, díky. Mě se to taky líbí, ale hraní bych tomu neříkal. Pouštění oblíbených tracků je velká radost, pokaždé notně vykoupená velkou nervozitou a pravděpodobně setrvalou neohrabaností. Ale lepší se to, pravda, nijak dramaticky. Na námitku, že hraju samé vykopávky a ještě k tomu divné, mi bylo řečeno, že to je dobře. Jak myslíte, následující nikdy chybět nebudou…
Elektrický kovboj na práškách a slečna s botama proti lásce. Natočili spolu během pětatřiceti let jen tři alba první z nich je poklad, kromě téhle hymny také Some Velvet Morning, Send nebo Jackson.
Geniální věc z alba Remain in Light, které produkoval Brian Eno. Video z filmu Stop Making Sense, režie Jonathan Demme (Mlčení jehňátek, Something Wild a další).
Jeden z vrcholů díla producenta Phila Spectora - Tina ještě pohromadě s Ikem a neuvěřitelná móda konce šedesátých let jako bonus.
Hlavní téma stejnojmenné TV show napsal dnes neznámý Morton Stevens, nahráli The Ventures, určitě znáte třeba Telstar nebo Tequila. Druhé video je fantastické entrée Brian Setzer Orchestra na jednom z japonských turné. Jasně, trochu revival a hodně komedie, ale stejně bych tam chtěl být.
The Supremes taky často zazní, ale bez hitu od Dona Covaye z alba příznačně nazvaného Lady Soul se žádná seance neobejde.
Stabilní jistotou setu je hit z nabitého alba Kiss Me Kiss Me Kiss Me. Klávesami simulovaný houslový part pořád dojímá.
Upírská romance Jima Jarmusche, Sqürl vs. Wanda Jackson. Letos v říjnu bude 55 let od původní nahrávky, masakr.
Party pomalu končí, je čas na další filmovou věc. Grace Jones a možná vůbec nejlepší adaptace motivu krále tanga Astora Piazzoly. Melodie, která definovala poněkud zapomenutý film Romana Polanského Frantic (u nás klasicky nesmyslně jako 48 hodin v Paříži). Dejte si určitě obě videa, stojí za to.
A pokud byste měli chuť na nějaké divné vykopávky, zavolejte.
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.