Michal Pařízek | Články / Sloupky/Blogy | 07.04.2020
Tak to máme téměř jasné, konec dubna. Tedy ještě dvacet tři dní. No to jsem zvědavý. Když jsem 16. března posílal první Šejkr na doma, tak mě rozhodně nenapadlo, že po třech týdnech budu sotva v polovině. Ale jak říká ministr vnitra v červené mikině: „Jediný, kdo má nějaký plán, je ten virus.“ Dobré vědět. Naštěstí tu pořád máme úplněk, podle kterého se, ať to vypadá sebedivněji, minimálně ve Full Moonu nějakým způsobem orientujeme. Dnes jsme oznámili nové číslo, které bude od zítřka v prodeji, rád bych doporučil nejen třicet stránek pečlivé archeologie berlínských šrotovišť, ale i ostatní texty. Sice to říkám skoro pokaždé, ale tohle číslo se povedlo. Náramně. K dostání na tradičních místech, případně samozřejmě možno objednat přímo z redakce, pokud se vám, ehm, nechce ven.
V noci na zítřek se můžeme těšit dokonce na super úplněk, prý nejjasnější v roce. To jsem zvědav, co se bude dít, protože už na dnešek jsem skoro nespal. A podle toho taky celý den vypadal, zpožděný, pomalý a roztažený. Navíc mě zdržela i přínosná streamovaná debata od sousedů ze Slovenska, skvělá práce od agentury Lala a nejlepší příklad, jak podobné věci dělat. Dost možná nejvíc potěšil pozitivní přístup k celé věci, vždycky je dobré cítit nadšení a entusiasmus, snahu nevzdávat se. I když to drhne. Podobně potěšující byla rychlá návštěva Rekomanda, kam bylo třeba odvézt nové číslo a také debutové album Chief Bromden, které vychází rovněž zítra. Člověk už málem zapomněl na to, jak blahodárné je podat si s někým ruku.
Dneškem mě provází album Hatching Under the Stars od kanadské umělkyně Clary Engel, další z osobních objevů v karanténě. Ano, zase folk, nevím, kde se to ve mně bere, ale nálada téhle desky mi připadá výjimečná, psychedelicky rozmazaná a maličko ospalá, ale zároveň pronikavá. Vyžadující pozornost. A přiléhavá k těmto dnům. Hodně lidí z branže i mimo se ptá, jak se aktuální situace podepisuje na Full Moonu. Na konkrétní odpověď je brzy, ale věřím, že se nic zvláštního měnit nebude. Rozhodně ne v nejbližší době. Okolnosti nám to sice komplikují, ale dokážeme s nimi pracovat. Nové číslo je venku, děláme na dalších, zrovna odpoledne mi v mailu přistál hotový titulní rozhovor pro následující vydání a ten k tomu červnovému se dnes uskutečnil. Musíme pokračovat.
Ještě ke zmíněné debatě – na jejím konci moderátor Mario Gešvantner pronesl příhodnou poznámku: „Nejlepší pojistkou je dělat výborné věci a starat se o svoje fanoušky, protože právě oni vám to v podobně složitých situacích budou moci vrátit.“ Máme to stejně.
ilustrace © Jindřich Štyrský, Ruka (1940)
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.