Vadim Petrov | Články / Recenze | 09.06.2016
Nejnovější EP The Upbeats bylo oznámeno spolu se skladbou Pharaoh a hned v prvním okamžiku nastaly dva momenty prostupující celou deskou: zmatení a následné nadšení. Na skladbě spolupracovali s Ivy Lab – ti jsou poslední dobou známí zejména díky své tvorbě ve vodách halftimu (vždyť také nedávno založili halftimový label 20/20), spojení s The Upbeats tak nutně slibovalo hutné basy, rozbitý rytmus, skřípání a vrzání. Místo toho přišli s jemnou, ale naléhavou basovou linkou v elegantním rolleru Pharaoh.
Celé EP charakterizuje odklon od směru, kterým se The Upbeats s triem Noisia vydali během loňského léta na EP Dead Limit. Technický, komprimovaný zvuk je patrný ještě v písni Dr. Kink, která EP De-Evolution Part 1 otvírá, zbytek jsou hutné a potemnělé kompozice odpovídající spíše staršímu zvuku The Upbeats. Místo fan service epických dropů vhodných tak na YouTube se skladby rozvíjí, a co se ze začátku zdá být otřepanou hitovkou dnb dědečka z roku 2005 skončí až orchestrálním crescendem, kdy smyčce nahradí reese bass a dechy drobné vlnky kvílejících oscilátorů. Junglové bicí smyčky, odkazy na klasiky Konflict či reinkarnované Bad Company, nezastavitelné basy a hororově táhlé výšky dávají vznik hudbě, kterou lze jen těžko označit za dnešní neurofunk, přitom na původní styl navazuje stejnou či větší měrou, než všichni maďarští pojídači mozků.
Od posledního LP od The Upbeats uplynuly tři roky a svět se změnil – vydávat dlouhé desky už není trendy, alespoň v elektronice ne, a The Upbeats dělí svoje další album do série tří EP. Na De-Evolution Part 1 není žádný slabší článek, žádná přeskakovací píseň; pusťte si Pharaoh a až deska dojede, začněte Dr. Kink a pak ještě jednou celé znova. V zuřivé době gravitačních vln, ložnicových producentů a EDM šaškování vrací The Upbeats elektronice temný, ale neagresivní zvuk, chvilkové nadechnutí před potopením se do spirály vlastního narušeného podvědomí.
The Upbeats – De-Evolution Part 1 (Vision, 2016)
www.soundcloud.com/theupbeats
Live: The Upbeats, Exploration Festival Warm Up
10. 6. 2016 Storm Club Prague
www.facebook.com/events/979076768829596
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.