Články / Reporty

Prorok post-grungeovej generácie nájdený - Awolnation

Prorok post-grungeovej generácie nájdený - Awolnation

Jana Michalcová | Články / Reporty | 15.06.2014

Od vydania debutového albumu Megalithic Symphony v marci 2011 si kalifornská kapela neoddýchla. Od Kanady, USA až po Anglicko, kde vypredávajú jeden koncert za druhým, pätica muzikantov si našla svoje miesto na scéne okamžite. A inak tomu nebolo ani na ich pražskom koncerte v Lucerna Music Bare.

Čas je neúprosný. V rámci jedného večera vystúpili v stredu večer Nine Inch Nails a Awolnation, a aj keď sa to nedá prirovnávať k Sofiinej voľbe, rozhodovanie nemuselo byť ľahké. Rozhodli ste sa správne? Ak ste šli do Lucerny, tak určite áno. Táto relatívne mladá kapela žne úspech všade, kam príde, a štýlovo má každému čo ponúknuť. Zmeska elektroniky, punku, trip-hopu, tak trochu staromódneho rocku dostala v ten večer každého, a to nie len hitom Sail (tí, čo tam prišli len kvôli tejto skladbe, boli pravdepodobne prekvapení, kde majú speváčku).

Mozog celej formácie, Aaron Bruno, sa asi vďaka teplote parnej sauny, ktorá bola v klube, rozhodol prísť v nedbalom outfite a la stratená generácia, no každého by potešil závan klímy. Koncert začal titulnou skladbou Megalithic Symphony: A-W-O-L-N-A-T-I-O-N, oznámil robotický hlas a bol predzvesťou veľkolepého zážitku. Napriek energickému potenciálu, ktorým kapela vyžaruje, bolo v určitých momentoch vidieť, že chodiť z festivalu na koncert a zasa naopak zmôže aj tých najsilnejších. Guilty Filthy Soul je skvelý štart, ktorý z útržkovitého textu nesmelej pesničky dokázal roztlieskať celý klub (o čo sa mimochodom veľmi neúspešne snažila predkapela Evelynne). Rýchlotempová gitarová Not Your Fault, kde sa ukázal prvýkrát Brunov chraplák známy zo Sail, zahriala aj trochu rozpačitú kapelu, ktorá predviedla svoje tanečné kreácie a moonwalking naplno.

Zatiaľ len koncertná novinka Kooks Everywhere si „napráva“ popíkovú povesť kapely a odštartovala tvrdšiu časť koncertu. Vyzerá to, že aj kapela sa nevie dočkať nového sľubného albumu, ktorý ich predstaví v o niečom inom svetle a oslobodí ich z koncertnej rutiny, keď sa z neznámej kapely vďaka jednému songu stali hviezdy svetového formátu. Soul Wars, jeden z mojich top songov. Hybrid punku a elektroniky s naspeedovanými bicími, výraznými syntezátorovými riffmi a drsnými vokálmi, ktoré menia svoju podobu niekoľkokrát počas večera. Bruno má svoj vlastný štýl - od prenikavých výšok cez drsný rockový spev po sladký high school popík.

Po obligátnej Sail sa koncert končil v akustickej atmosfére vďaka skladbe Knights of Shame, kde všetci vyberali z vrecka smartfóny (upgrade zapalovačov) a nechali sa zhypnotizovať atmosférou umocnenou videoprojekciou - veľké AN sa zmenilo na biele holubice. Dance baby, dance, coz the concert is ending...

AWOLNATION robí dokonalú koncertnú show a nástupom na scénu si nasadili latku poriadne vysoko. Ak aj ostanú na rovnakej úrovni po vydaní druhej platne, rada ich uvidím znova a znova a znova...

Info

Awolnation (uk) + Evelynne
11.6.2014, Lucerna Music Bar, Praha

foto © Andrea Geletová, Monstermusic.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace