prof. Neutrino | Články / Recenze | 07.12.2017
Klíčová osobnost triphopové vlny Adrian Thaws na rozdíl od svých bristolských souputníků Massive Attack či Portishead vydává desky vcelku pravidelně, a tak je neprovází natolik dychtivá očekávání. A třináctá Trickyho deska přináší očekávaný standard. Jeho producentská kvalita zásadně neuvadá, deskám však už dávno schází napětí a novátorský přístup z prvních, devadesátkových nahrávek, které tehdy působily jako zjevení.
Ty tam jsou špinavé samply a nervní lyrika, Trickyho poslední deska je spíš rozjímavým studiovým produktem, bohužel bez většího žánrového rozmachu. Jde tu spíš o náladu a vytříbenou jednoduchost aranží než experimentování se zvukem. Kdyby byl Tricky producentským novicem, dalo by se album chválit, takhle je to však jen dobrý průměr od zasloužilého umělce, který kdysi nasadil laťku hodně vysoko.
Najdeme zde opět spoustu hostujících vokalistek, jako je diva z minulé desky Francesca Belmonte, kterou však tentokrát nechal zapět jen v New Stole, aby se dostalo i na další vokální veličiny. Zasvěcené potěší comeback hudebníkovy bývalé hudební i životní partnerky Martiny Topley-Bird ve finálním tracku When We Die, který se pohybuje nejblíže jeho rané, depresivně laděné tvorbě. Největším překvapením pak zůstává účast ruských hiphopových interpretů, jako jsou Scriptonit, Basta a Smoky Mo. V miniskladbičce Bang Boogie zazní i hlas posledně jmenovaného přímo v ruštině. Jde o pokus o dobití potenciálního trhu jedné početné země či pouhou možnost využít zajímavých osobností z jiné geografické oblasti, než je v západní pop music obvyklé? Více vzrušujících otázek Tricky nenabízí.
Tricky - Ununiform (!K7 Records, 2017)
www.tricky.bandcamp.com/album/ununiform
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.