blueskin | Články / Recenze | 26.07.2018
Taneční kluby umožňují setkání s elektronickou hudbou v jejím přirozeném prostředí. Mixované kompilace a podcasty jsou pak nejjednodušší cestou, jak se tomuto setkání přiblížit, aniž byste museli opustit komfort svého domova. A řada DJ-Kicks patří k nejstarším pokusům o přenesení klubového zážitku do pohodlí obýváků posluchačů v podobě cédéčka. Kromě ortodoxních houseových a techno setů se v sérii nachází i několik úkroků směrem k náročnější poslechové elektronické hudbě. Aktuální příspěvek Matthewa Barnese, známějšího jako Forest Swords, jde podobnou cestou jako tři roky starý díl, který namíchal Actress.
Zatímco ten byl ale ve znamení rytmické a stylové jednolitosti, Barnes sází na větší rozmanitost. Jeho díl tak připomíná spíše mixtape, jejichž dramaturgie je z povahy věci více nahodilá než předem připravené a studiově vycizelované mixy, které podobné CD kompilace obvykle nabízejí. Zejména první čtvrthodina disku trpí značnou neujasněností koncepce – ambientní tracky se prolínají s terénními nahrávkami a leftfield elektronikou různých dat vzniku (spolupráce Anny Homler se Stevem Moshierem na fantastickém albu Breadwoman, které vyšlo původně v roce 1985).
Teprve s šestým trackem, moderním reggae projektu Rhythm & Sound, vstupujeme do zajímavější části alba, v níž do sebe skladby přirozeně zapadají a mix si drží jasnou jednotící linku. Barnesovi se daří nacházet spojnice mezi tak rozdílnými styly, jako je postpunk Anny Domino, new age elektronika Dead Can Dance či devadesátkové IDM projektu Disjecta. Dojde i na novější skladby od Laurel Halo, Demdike Stare či vlastní track Crow s výraznou syntezátorovou melodií. K nejlepším momentům mixu patří ten, kdy se k jeho konci dubstepová skladba Showreel Pt. 2 od Djrum překlopí v klasický track The Box (Part 1) od Orbital.
Závěrečné minuty mixu pak charakterizuje stejný eklekticismus, jaký desku otevírá. Ve směsi etnických i terénních nahrávek a skladeb stojících mimo čas i prostor, jako je píseň Here Before z třináct let staré comebackové desky Vashti Bunyan, pak doznívá předchozí hodinový zážitek. Lehké nepohodlí z náročného poslechu je při něm bohatě vyváženo radostí z množství zajímavých tracků a jejich místy nečekaných spojení. Tenhle mix se stěží stane klasikou, přináší ale nadmíru zajímavý pohled do inspiračního zázemí Forest Swords a už pro tuhle šanci stojí nabízený uneasy listening za to.
Forest Swords – DJ-Kicks (!K7, 2018)
bandcamp interpreta
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.