Julie Ježková | Články / Recenze | 26.04.2021
To, že feminismus v hudebním průmyslu se stal součástí marketingových trendů, ale rovnost žen a mužů se zdá být v nedohlednu, není žádnou novinkou. Měli bychom přestat poslouchat mužské umělce? Rozhodně ne. Ale najít rovnováhu a pokračovat v podpoře ženských interpretek, stejně jako to propaguje kapela Black Honey na svém druhém albu Written & Directed, může být správným krokem. Tahle deska je převážně o ženské nezávislosti a neutichající touze dokázat světu, že "female is not a genre", jak hlásá frontmanka čtyřčlenné britské skupiny Izzy B. Phillips.
Nádech retra a filmových klasik Qentina Tarantina vyzařuje nejen z coveru desky, ale titulní track I Like The Way You Die dokonce cituje slova ze slavného snímku Nespoutaný Django. Úvodní skladba nasazuje laťku a připravuje posluchače na rockovou slast.
Black Honey sázejí na podmanivé vokály a smršť zaostřeného a skoro až rozmazaného zvuku basové kytary v souladu s žesťovými nástroji, které můžeme zaslechnout hned v několika písních. Tohle neočekávané kombo zásadně posiluje a zintenzivňuje zvukový footprint celého materiálu. Podstatné jsou texty – občas jako by je složil náhodný generátor slov, přesto se na nich podíleli umělci jako Mike Kerr z Royal Blood nebo Olly Burden z Prodigy, kteří dokáží absurditu výrazů lehce převrátit v pravý opak.
Přestože většina skladeb může mít až zavádějící názvy jako Believer, Summer 92 a Beaches, neočekávejte žádnou slaďárnu. Written & Directed je nabíjející, syrové a otevřené album, které se díky hlasu Izzy B. Phillips symbioticky mísí se silným aranžmá a vytváří nesmírně sexy výsledek. Nahrávka poukazuje na to, že člověk by měl žít naplno a brát život, jaký je, měl by kopat za své lepší já a snít, ale taky nepředpokládat, že si z něj všichni sednou na prdel.
Závěrečným trackem je Gabrielle, akustická píseň, která se může zdá jako výstřel do tmy po takové náloži moderního indie rocku, ale opak je pravdou. Krásná a melodická skladba je upomínkou na deluxe/bonus tracky na starých vinylových deskách. Její síla spočívá v upřímném textu, který je inspirován údajnou aférkou zpěvačky s ženatým mužem. Píseň může připomenout Jolene od Dolly Parton z roku 1974, tedy až do chvíle, kdy si uvědomíme, že být milenkou není zas tak feministickým aktem, jaký bychom od od Izzy B. Phillips očekávali.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.