Jiří V. Matýsek | Články / Recenze | 29.05.2018
Američané Hoobastank se na scéně pohybují od roku 1994, vrcholu dosáhli, když o devět let později prorazili do hitparád s popově střiženým singlem The Reason ze stejnojmenného alba. Na tento úspěch (jednička v americké rockové hitparádě) už ale nedokázali navázat. Od té doby natočili čtyři alba, rok 2018 přináší páté, Push and Pull.
Hoobastank se zasekli tam, kde jejich tvorba komerčně vyvrcholila. Formule je tedy jasná: vezmeme na první dobrou chytlavé melodie a postavíme je na solidní, postgrungeový základ. V podání Hoobastank je to místy zvláštní spojení – křehké melodie, téměř vypadnuvší z průměrné rádiové produkce přelomu století, a skutečně hutné, metalové základy. Jestli právě v tomto tkví ono zaškatulkování Hoobastank do „alternativního metalu“, prosím. Velmi často je to ale spíše jen o něco tvrdší poprock, navíc v podání, které působí vyloženě zastarale. Skladby jako Fallen Star, More Beautiful (ta například na všechny strany křičí: Hej, tady jsem, udělejte ze mě taneční remix, bude to bez práce!) nebo Better Left Unsaid jsou kalkuly až hanba.
Skladby na desce Push and Pull promyšleně cílí na rozličné publikum, tu více do alt-rocku, tu do metalu, tu do diskotékového popu, jako by nahazovaly na cestu pomyslné drobky, na které se má nachytat co nejširší publikum. A ano, povedlo se: Push and Pull je velmi chytlavá deska. Na poprvé. Při dalších posleších na povrch vyplouvá otupující prázdnota.
Producent Matt Wallace – spolupracoval třeba s Faith No More nebo Maroon 5 – si zvuk alba pohlídal. Nepouští se do žádných výstřelků, jede na jistotu. Kytarovou hutnost místy čeří elektronikou, ale je to neorganické a hlavně nefunkční. Nejhorší na tom všem je ale vědomí, že to Hoobastank umějí i jinak. Předchozí deska Fight or Flight z roku 2012 je podstatně tvrdší, temnější a svá, nemá potřebu se za každou cenu zalíbit. Vážně se kapela musela vracet ke svému největšímu úletu do vod středního proudu?
Hoobastank – Push Pull (Napalm, 2018)
facebook kapely
Richard Michalik, Veronika Vagačová 30.01.2025
Po silnom debute, za ktorý si Vojtik vyslúžil ocenenie RadioHead Awards, šlo očakávať čokoľvek. Jeho odvaha a talent ukazovali hneď viacerými možnými smermi.
Štěpán Šanda 28.01.2025
Procházka výstavou v podobě něčeho blízkého počítačové hře může dobře připomínat pandemickou osamělost. Kid A Mnesia Exhibition.
Michal Pařízek 28.01.2025
Život Vernona Subutexe je brutálním popisem společnosti rozpolcené v různých směrech, společnosti, jíž cloumají nenávistné nálady směrem k odlišným rasám, cizincům nebo prostě osobám, které nezapadají.
Radim Kopáč 27.01.2025
Punk ladies made in ČSSR určitě musely být. Možná ne tak výrazné jako holky z Dybbuku, možná netvořily celou sestavu, ale každopádně tady měly své místo. Na pódiu i pod…
Veronika Vagačová 22.01.2025
Hravé riffy, prenikavé vokály a nečakané štylistické zmeny sú len pár z ocenenia-hodných kvalít tejto relatívne novej skupiny.
Jiří V. Matýsek 21.01.2025
Žádný growl, žádné temné mručení, jakoby tu z vlhkých kobek zněl hlas čisté bytosti, kterou zahnalo lidské nepochopení.
3DDI3 01.01.2025
Kapela, co má duši, ale nemá hlas. Anebo jo.
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.