Jakub Šilhavík | Články / Recenze | 04.01.2015
Dnes to bude o poznání osobnější. Strangers in the City sleduji od prvních kroků, kdy nesměle postávali na pódiu uherskohradišťského klubu Mír – civilní písničkářství bylo vzdálenou budoucností, přesto o nezměrném talentu nebylo pochyb. Pár let tvrdé práce, poctivé probírání se stovkami nápadů a mladá dvojice z Veselí nad Moravou se zařadila mezi největší domácí naděje.
Dlouhohrající debut South navazuje tam, kde skončilo loňské eponymní EP. Songwriter Jakub Zbořil se přes prázdniny zavřel v panelákovém bytě a po nocích nahrával skladby s charakteristickou lo-fi estetikou. Oproti minulosti zapracoval na stopáži, neučesané fragmenty vyměnil za plnohodnotné vypravěčství a Lenka konečně dostává více prostoru. Právě vzájemně proplétající se vokály vyvolávají pověstné mrazení v zádech – Jakubův zastřený hlas připomene stárnoucího barda na prahu šedesátky, naopak Lenka ztělesňuje ženskou křehkost a něhu. Syrový zvuk oprýskané akustické kytary občas prodchne pouze nostalgické kytarové sólo odkoukané od devadesátkových hrdinů. Melancholická atmosféra maloměsta dokonale souzní s pomalým tempem a do puntíku naplňuje klišé o hudbě na dlouhé podzimní večery. Konstantní dávkování silných momentů podtrhuje vnitřní semknutost desky, která nepřipouští jediné zaváhání.
Nekonečné debaty o českém vývozním artiklu představují skvělou záminku pro ironické ušklíbnutí, přesto Strangers in the City natočili ryzí, upřímný debut zdaleka přesahující hranice tuzemského rybníčku.
Strangers in the City - South (Yannick South, 2014)
www.cs-cz.facebook.com/strangersitc
Text vyšel v magazínu Full Moon #43.
foto © Vlastimil Vojáček
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.