Tomáš Hladký | Články / Recenze | 25.12.2021
Elektronický projekt Bratři, za nímž stojí dvojčata Jiří a Ondřej Veselí, funguje od roku 2016. O rok později debutoval EP Monster, vydal několik singlů a dostal se do finále soutěže Music Moves Europe Talent Awards. V září přišel s debutovým, energií překypujícím albem Two Minds, které svižně střídá chytlavé techno-popové tracky.
Oproti předešlé tvorbě, která byla orientována popověji, je deska Two Minds temnější. Hypnotické techno skladby jsou postavené na bicích a syntezátorech, které trackům dávají barvu a výslednou podobu, míchají ambientní základy s melodickými linkami s nezaměnitelným analogovým zvukem. Bratři se nepokoušejí o žádné divoké zvukové experimenty, drží se toho, co funguje a v minulosti vždy fungovalo, což je v jejich případě ponejvíce devadesátkové techno.
Problém je, že jednotlivé skladby se od sebe příliš neodlišují a neobsahují nějaký silný, zapamatovatelný motiv. Neuškodilo by více vokálů, jak jsou slyšet například ve skladbě Running. Na stranu druhou jednoduchost a přímočarost je to, v čem tkví kouzlo nahrávky. Ta buduje náladu i atmosféru a v záplavě beatů se posluchač ztratí velice snadno.
Album Two Minds není zázrakem tuzemské elektronické scény, ale pozornost si zaslouží. Představuje poctu starému dobrému technu, stejně jakou jsou znát vlivy Depeche Mode nebo New Order, zvukově mají blízko i třeba k Jonu Hopkinsovi, kterému předskakovali v Praze. Bratři vyznávají „klasické techno“, vycházejí z jeho základů, ctí jeho sound, ale zároveň se nevydávají žádným novátorským směrem. Je to málo, nebo dost?
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.