Pavla Slezáková | Články / Recenze | 31.07.2014
Eric Elbogen, mozek a duše skupiny Say Hi (ještě předtím Say Hi to Your Mom), zachází s osmým albem na kravatě do nejpropíranějšího tématu hudebního světa - lásky. Tříletá pauza od poslední dlouhohrající desky Um, Uh Oh (nepočítaje Free Samples z roku dva třináct) si vynutila propracovanější koncept, celistvější obsah a promyšlené pořadí skladeb.
Úvodní skladba Hurt in the Morning s přehledem obhajuje pozici otvíráku, intro postupně přelité v regulérní song. Hutně užitá basovka v průběhu alba lehce ztrácí na objemu, ovšem basa a bicí svébytně doprovázejí auerbachovský vokál, který silně podporuje elektronický akcent, ať už jde o samply nebo pochmurné synthy. Výsledný mix se jeví jako kvantová fyzika v praxi. Elektronika skladbám sedí, stéká jako letní deštík vyplňující suché mezery v pláštěnce. Highlighty představují úvodní Hurt in the Morning, Such a Drag, Critters a pak černý kůň The Trouble with Youth. Say Hi se na Endless Wonder zaobírají fundamentální součástí dospělého života, umně pojmenované skladby popisují proces zamilovanosti, kmitočet mezi láskou a neláskou. Jsme tedy svědky prvního kontaktu, počátečních neshod i stádia „we are in love“ v předposledním songu Love Love Love. Texty jsou jednoduše poskládané (Clicks & Bangs), často duchaplné („… we are ordinary like a shopping bags on escalators…“). Druhá polovina desky lehce ztrácí dech, což může být pochopitelné vzhledem k danému tématu (nebo prostě nezbylo na další nápady).
Endless Wonder je pochmurnější než jeho předchůdci. Eric Elbogen pokračuje v léty prověřeném modelu a na aktuálním albu ukazuje Say Hi (To Your Mom) ve staronovém, levandulově elektronickém nádechu.
Say Hi – Endless Wonder (Barsuk Records, 2014)
www.ilikesayhi.com
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.