Vadim Petrov | Články / Recenze | 25.07.2016
Belgický producent Netsky přichází s obávaným třetím albem. Obávaným? Cefeida dnb si s deskou dala pěkně na čas a během opakovaného odkládání z ní vypadlo jen pár líbivých singlů, které hlad dnbláznů sotva mohly ukojit. Půjde o solidní dnb, nebo o popové blitky, jaké na nás poslední dobou chrlí Sigma? Budou muset liquidoví tanečníci nad svou láskou zlomit hůl?
Nebudou. A za tím si stojím. Netsky zná trnitou cestu, kterou si deska musí prošlapat, a do vínku jí hned zkraje dá mocný hejtrořez – flák Thunder, který jako by vypadl z jeho debutu, navíc s vokály Emeli Sandé. Pokračují známé singly Work it Out a Rio a najednou je posluchač ve čtvrtině desky, pořád neslyšel nic nového, a vlastně ho to činí spokojeným.
Potom teprve nastane čas pro nový materiál. Kdyby byl drum & bass ještě o něco lehčí a uvolněnější, než jak ho předvádí Netsky, musel by se vznést do závratných výšin a v kosmu rozptýlit v jemný plyn, po kterém by i pámbů se svatým Petrem měli héliový hlas. Možná, že právě odsud pramení klasické liquidové vokální samply. Atmosféru rozbije až TNT a oproti energické Detonate z druhého alba je spíš zklamáním. Jedná se sice o odkaz na zesnulého Prince a v jiném kontextu by asi působila dobře, v půlce nahrávky ale překáží. No, přeskočit se dá vždycky.
Následuje závěr, pasáž, do které se na jiných albech nemusíte vůbec doposlouchat, zde ale stojí za to: Stay Up With Me s ďábelskými basy skrytými v druhém dropu, uplakaná Forget What You Look Like a houseová pecka Higher, kterou se ani The Prototypes nepodařilo dnb remixem vylepšit. Nutno také zmínit Birds of Paradise s hutným breakbeatem a výraznou pasáží jak od starých Daft Punk.
Právě díky producentům, jako je Netsky, se drum & bass dostává do rádií, na multižánrové festivaly a potažmo do povědomí mas. Větší popularita žánru může vést k lecčemu a elitáři se jí budou bránit: nechť si tedy honí ega u svého crossbreed neura, posluchač s nadhledem pochopí, že Netskyho třetí album je sice pop, ale upřímný, kvalitní a vystavěný na pevných drum & bassových základech. Taková deska totiž žánru rozhodně víc dá, než vezme.
Netsky – III (Sony, Hospital 2016)
www.netskymusic.com
Netsky DJ set:
Let it Roll Open Air 2016
28. - 31. 7. 2016
Letiště Milovice, Nymburk
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.