Vadim Petrov | Články / Recenze | 25.07.2016
Belgický producent Netsky přichází s obávaným třetím albem. Obávaným? Cefeida dnb si s deskou dala pěkně na čas a během opakovaného odkládání z ní vypadlo jen pár líbivých singlů, které hlad dnbláznů sotva mohly ukojit. Půjde o solidní dnb, nebo o popové blitky, jaké na nás poslední dobou chrlí Sigma? Budou muset liquidoví tanečníci nad svou láskou zlomit hůl?
Nebudou. A za tím si stojím. Netsky zná trnitou cestu, kterou si deska musí prošlapat, a do vínku jí hned zkraje dá mocný hejtrořez – flák Thunder, který jako by vypadl z jeho debutu, navíc s vokály Emeli Sandé. Pokračují známé singly Work it Out a Rio a najednou je posluchač ve čtvrtině desky, pořád neslyšel nic nového, a vlastně ho to činí spokojeným.
Potom teprve nastane čas pro nový materiál. Kdyby byl drum & bass ještě o něco lehčí a uvolněnější, než jak ho předvádí Netsky, musel by se vznést do závratných výšin a v kosmu rozptýlit v jemný plyn, po kterém by i pámbů se svatým Petrem měli héliový hlas. Možná, že právě odsud pramení klasické liquidové vokální samply. Atmosféru rozbije až TNT a oproti energické Detonate z druhého alba je spíš zklamáním. Jedná se sice o odkaz na zesnulého Prince a v jiném kontextu by asi působila dobře, v půlce nahrávky ale překáží. No, přeskočit se dá vždycky.
Následuje závěr, pasáž, do které se na jiných albech nemusíte vůbec doposlouchat, zde ale stojí za to: Stay Up With Me s ďábelskými basy skrytými v druhém dropu, uplakaná Forget What You Look Like a houseová pecka Higher, kterou se ani The Prototypes nepodařilo dnb remixem vylepšit. Nutno také zmínit Birds of Paradise s hutným breakbeatem a výraznou pasáží jak od starých Daft Punk.
Právě díky producentům, jako je Netsky, se drum & bass dostává do rádií, na multižánrové festivaly a potažmo do povědomí mas. Větší popularita žánru může vést k lecčemu a elitáři se jí budou bránit: nechť si tedy honí ega u svého crossbreed neura, posluchač s nadhledem pochopí, že Netskyho třetí album je sice pop, ale upřímný, kvalitní a vystavěný na pevných drum & bassových základech. Taková deska totiž žánru rozhodně víc dá, než vezme.
Netsky – III (Sony, Hospital 2016)
www.netskymusic.com
Netsky DJ set:
Let it Roll Open Air 2016
28. - 31. 7. 2016
Letiště Milovice, Nymburk
Richard Michalik, Veronika Vagačová 30.01.2025
Po silnom debute, za ktorý si Vojtik vyslúžil ocenenie RadioHead Awards, šlo očakávať čokoľvek. Jeho odvaha a talent ukazovali hneď viacerými možnými smermi.
Štěpán Šanda 28.01.2025
Procházka výstavou v podobě něčeho blízkého počítačové hře může dobře připomínat pandemickou osamělost. Kid A Mnesia Exhibition.
Michal Pařízek 28.01.2025
Život Vernona Subutexe je brutálním popisem společnosti rozpolcené v různých směrech, společnosti, jíž cloumají nenávistné nálady směrem k odlišným rasám, cizincům nebo prostě osobám, které nezapadají.
Radim Kopáč 27.01.2025
Punk ladies made in ČSSR určitě musely být. Možná ne tak výrazné jako holky z Dybbuku, možná netvořily celou sestavu, ale každopádně tady měly své místo. Na pódiu i pod…
Veronika Vagačová 22.01.2025
Hravé riffy, prenikavé vokály a nečakané štylistické zmeny sú len pár z ocenenia-hodných kvalít tejto relatívne novej skupiny.
Jiří V. Matýsek 21.01.2025
Žádný growl, žádné temné mručení, jakoby tu z vlhkých kobek zněl hlas čisté bytosti, kterou zahnalo lidské nepochopení.
3DDI3 01.01.2025
Kapela, co má duši, ale nemá hlas. Anebo jo.
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.