weru000 | Články / Recenze | 06.05.2020
Ren Schofield alias Container měl vždy blízko k rychlosti a skřípotu. V jeho osobité agresivní noise/techno elektronice představuje poslední, právě vydaná nahrávka s názvem Scramblers logické i osvěžující pokračování Schofieldova hudebního kontinua.
Container tentokrát volí strategii osmi tracků na modrém vinylu vydaných poprvé u ostrovního labelu Alter. S přestěhováním do Londýna upouští od alb s opakujícím se názvem LP (2011, 2012, 2015 a 2018), které vyšly pod labelem Spectrum Spools v Ohiu. To ale neznamená absolutní stylový odklon. V albu Scramblers nechává opět nekompromisně rozeznít osobitý zvukový chaos. Nový materiál, nabitý osvěžující břitkou energií vychází z jeho mnoha živých vystoupení. Dle Schofieldových slov získala nahrávka název podle malé restaurace v Rhode Island, kam chodil se svým otcem, a také podle baltimorského slangového výrazu pro druh heroinu. Scramblers tak vzdal hold špinavému i zdravému kontextu tohoto krásného slova.
Z předchozího alba zde zůstalo pár syntetických, lehce jazzových rytmických motivů s místy až drum’n’bassovým beatem, což upozorňuje na Schofieldovu schopnost čerpat z různých žánrů. Jinak se ale nahrávka Scramblers vyznačuje, možná více než kdy dříve, zvukovými návaly naštvanosti, cynické radosti, a hlavně masivním proudem energie. Ve skladbě Mottle je hudební ztřeštěnost zjemněná v pozadí se opakujícím melodickým souzvukem dvou výtahů z kancelářských budov. Skladba Ventilator zase celou svou zvukovou masou aspiruje, i beze slov, na svéráznou kritiku bizarního, bezohledného a akcelerovaného světa plného byrokracie a praní špinavých peněz, které všemu vládnou. U následující Haircut, stejně jako ve skladbě Duster, Schofield rozkrývá prostřednictvím elektrizujícího náboje a zvláštní agrese podstatu pomíjivých drobností, kterými pojmenovává úsečně a jednoslovně svoje tracky. Pod silnou vrstvou drsné rachotící rychlosti a přímočarosti se totiž skrývá i kus upřímné radosti a nezištné hravosti.
Na Scramblers si Container o poznání méně láme hlavu s pomalým náběhem skladeb, s postupným dávkováním zvuků nebo s déletrvajícími proměnami mezi repetitivním skřípotem na jedné straně a uvolněnějším dutým beatem na straně druhé. Tomu by mohl odpovídat i fakt, že Container tuto desku složil za jediný den s minimálním technickým vybavením. Různé šumy a praskající ruchy jsou téměř neustále sevřené v nůžkách dokonale přesného rytmu. Neortodoxní a neustále obratná rytmická smršť v každé skladbě upozorňuje na jeho vlastní verzi důmyslného hardcore či minimal techna. Deska jako celek je i přes svou noiseovou povahu stále taneční elektronikou. Nedbalá elegance se sarkastickým úsměvem. Výron nikoli kotníku, ale plazmatu sluneční erupce.
Container – Scramblers (Alter, 2020)
bandcamp projektu
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.