Viktorie Motlochová | Články / Recenze | 30.03.2023
Titul This Is Why představoval pro některé fanoušky Paramore naději návratu ke kořenům poté, co kapela vydala sice energické, ale hlavně synthpopové album After Laughter (2017). Místo toho vypustili v půlce února do světa na své poměry experimentálně laděnou desku a veškeré šance zabrousit zpět do pop-punku jsou ty tam.
Titulní skladba This Is Why má jednoduchou kompozicí uvést do funkově laděného materiálu. Přestože hudebníci hodně experimentovali se syntezátorem, dominantní je tradiční rocková sestava, jíž se linou jemné vokály Hayley Williams, snadno se pohybující i v těch nejvyšších polohách. Na podobné vlně jako úvodní píseň se nesou i ty další jako třeba C’est Comme Ça s hybným refrénem a svůdnými, polodeklamovanýmmi slokami.
Nahrávka však velmi postrádá úderný koncept, který by řádně vystihoval, co se snaží sdělit, různé motivy a témata na sebe příliš nenavazují. V písni Big Man, Little Dignity reagují Paramore na problém patriarchální společnosti, která nechá kontroverzní mocné muže vyváznout bez jakéhokoli trestu, reflektují i frustrace a nejistoty způsobené koronavirem, což nepůsobí zrovna aktuálně. Prostor dávají lásce (Liar), stejně jako úzkosti způsobené neutichajícími zprávami o válečných konfliktech a systémovém rasismu (The News).
Jakkoliv nemůžeme Paramore upřít hudební vyzrálost, nové album This Is Why je matoucí jak hudebně, tak rozháraným sdělením. V závěrečné, jedné z nejlepších písní Thick Skull, působivé svými pomalými psychedelickými pasážemi, Hayley Williams přemítá nad svou osobní i profesionální minulostí. Pocity spojené s rozvodem a depresemi jsou zde umělecky vypořádány, terapie dokonána, je třeba se posunout dál. A posunout by se měli i Paramore.
3DDI3 01.01.2025
Kapela, co má duši, ale nemá hlas. Anebo jo.
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.