Pavla Slezáková | Články / Recenze | 24.07.2014
Deska Familiars přichází jako v pořadí pátá, respektive třetí (první dvě dělal osamocený Peter Silberman). Značně odlehčený materiál, navazující na rockovější a elektronikou nabitou Burst Apart, je zároveň odkazem na průlomovou Hospice. Novinka je produkovaná samotnými The Antlers, což je mnohdy riskantní, v případě Familiars ale podařený tah. Devět skladeb brooklynské trio protáhlo na celých třiapadesát minut.
Hned první tóny znějí snově. Otázka je, zda se z onoho snu probudíme, či nikoliv, a odpověď je ztracená v křehkosti tklivého falzetu. Čas se při poslechu sáhodlouhého eposu Doppelgänger, o dvojníkovi schovaném v zákoutí naší duše, téměř zastaví. Námětem celého alba je rozjímání nad tím, zda existuje život po životě, a pokud ano, jak vypadá? Domnělá uhlazenost je přikryta jazzovým závojem, hudební aranžmá působí nenuceně, jako by se trojice sešla k pravidelné zkoušce v potemnělém obýváku. Košaté bicí Michaela Lernera, trubka nebo lesní roh v otěžích multiinstrumentalisty Darbyho Cicciho a navrch lomozící kytara a naléhavý vokál Petera Silbermana. Ten jakožto hlavní skladatel potěší náročnějšího posluchače, jenž si libuje ve významech textů. A právě ten je pro sedmiminutovou Revisited zásadní, poněkud ospalý hudební doprovod nezaujme ničím, co by už na Familiars nezaznělo. Ve spojení s loudavými melodiemi je deska obtížnější na poslech, ale není kam spěchat, pokud je ve hře posmrtný život.
Familiars symbolicky zaznamenává přerod lo-fi sólového projektu v alternativní klenot. Rukopis The Antlers s jedinečností Cicciho talentu z nich dělá unikátní kapelu v celém tom širém hudebním oceánu.
The Antlers – Familiars (Transgressive Records, 2014)
www.antlersmusic.com
Live: The Antlers (us), 15. 10. 2014, Lucerna Music Bar, Praha
www.dsmacku.com
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.