mArcElkrIz | Články / Recenze | 26.12.2013
Milujete toho svého chlápka uprostřed všudypřítomného domácího prachu a pachů, nádobí na sporáku, v lednici i ve dřezu, propálených ručně vyšívaných polštářků, vzhlížíte k němu od lože i lina, hýčkáte ho fajn jídlem i ostrým drápkem, jste s ním spojená. A pak si přijde ona. Zlehounka a fatálně. Ona. Liška v kurníku. Jasně, můžete improvizovat a nebo už teď přemýšlet o tom, jak se zachováte. Rachel Brooke má jasno. Bude čekat doma se svojí osmatřicítkou...
Rachel Brooke miluje toulky po půlnoci, podivnou a podivuhodnou bytost Lonesome Wyatta, črty osudových okamžiků, počáteční desetiletí minulého století se všemi sladkými pohledy i jizvícími démony. Rachel Brooke miluje country, blues, folk a dřevní rock&roll. Vše vyváženě zaklíná do svých písní. Zpívá jistě, silně, drásavě. Čiší z toho smutek, dýchá bolest a vylévá se tma. Oproti předchozím, víceméně akustickým nahrávkám je toto album producentsky vyšperkováno – již od úvodního popěvku A Killer's Dream se akustická tvář střídá se žhavější elektrickou, životodárnou zdá se být dávka stříknutá boogie woogie psychobilly bandem Viva Le Vox (krom country a blues adorují zběsilost a Cramps).
Strohá akustická kytara, typická pro dema, povyrostla souzněním se zástupem všemožných nástrojů, namíchanou paletou zvukových barev a dokonalou dynamikou. Nečekejte zběsilé rytmy, burácející zvuk, animální hipsterství či progresivitu. Tahle varianta gothic country je klidně plynoucí, naléhavá a zatraceně bluesová (sice drásavě teskná, ale současně se znatelnou dávkou černého humoru a vášně). Hřejivě naostřené country&rollové kytary (Fox in a Hen House, Serpentine Blues, A Killer's Dream), střídmá rytmika, táhlé tóny pily proplétající se s neworleansky najazzlou trubkou (Late Night Lover), sbory (A Killer's Dream), housle a slide, osvěžující cover Fatse Dominga (Every Night About This Time) a duet se stylovým spřízněncem Lonesomem Wyattem (Old Faded Memory). Rockabilly se střídá s dusajícím blues, strašáckým country i s táhlou country-folkovou litanií.
Stejně jako texty, které se opírají o osudové rány, i celá deska budí dojem, že mohla vzniknout kdykoli za posledních sto let. Možná vám blesknou hlavou indicie typu Bessie Smith, Loretta Lynn či Wanda Jckson. A budete blízko, velmi blízko. Snad jen zvuková čistota a pestré křížení nejrůznějších vlivů vás vrátí do současnosti, na pevnou zem, do kuchyně k Rachel Brooke, do kurníku s liškou a čekající osmatřicítkou...
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.