deemonickaa | Články | 27.10.2013
Únava, to je nepříjemná věc a unavený člověk se může stát nepříjemným společníkem. Malátný stav se dá vyřešit několika způsoby, například jít spát. Nebo z posledních zbytků energie vybudit tělo k tomu, aby vstalo a šlo načerpat síly na dobrý koncert, což byl i můj případ v úterý 22. října, kdy jsem se vydala na koncert Flash the Readies a Kwoon do Jazz Tibet Clubu.
Pomalý instrumentální, místy až těžkopádný (v dobrém slova smyslu) začátek byl adekvátním pozdravem ze strany tria Flash the Readies. Naladil na pochmurné kytarové tóny, které v ještě vyhrocenější formě představili o čtyřicet minut později francouzské hvězdy. Flash the Readies měli toho večera stejně početnou fanouškovskou základnu jako Kwoon, olomoucké publikum je na tamní tvorbu hrdé a rádo podpoří. Výzva frontmana Tomáše Valenty "pojďte blíž" se setkala s rychlou odezvou a zaplněný parket se vyprázdnil až s odchodem domů.
V celém setu nejvíce zaujal song Elevate. V záplavě všech zadumaných melodií zněl až nečekaně optimisticky, dokonce bych řekla i popově, a fungovalo to jako žádoucí osvěžení, které jako by nás přeneslo z šedivého podzimu, který proklínáme, do prosluněného babího léta, které nyní prožíváme.
Francouzský postrockový sextet na nic nečekal a obul se do toho pěkně po "kwoonovsku". Silné kytary úvodního intra upoutaly pozornost štěbetajícího publika a plynule přešly do skladby Schizophrenic. Krásný kontrast mezi nekonečným světem, který nás obklopuje a někdy svým velikášstvím až ubíjí, a malým člověkem, jedincem, který se prožívá ve svém nitru. Nitky na intimní téma se vinuly celým koncertem, aby je monumentální kytarové kolosy rozervaly. A ty se znovu spojily. Ve více jak hodinovém setu se objevily další známé pecky jako Emily Was a Queen, The Last Trip of a Drunken Man nebo pro svůj klip mnohokrát skloňovaná I Lived on the Moon, byly však odhaleny i některé kusy z připravované desky.
Ačkoliv kytarové gradace ke Kwoon patří, na výsledném soundu mrzelo upozadění violoncella, což částečně vynahradila poslední píseň Frozen Bird svým návratem do dětských let, kdy nám maminky zpívaly na dobrou noc. Po elektronickém hřmění, z něhož běhal mráz po zádech, to bylo jako pochlazení. Zavřít oči, otevřít mysl, snít.
Kwoon (fr) + Flash the Radies
22. 10. 2013, Jazz Tibet Club, Olomouc
foto © Krzystof Ras
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
redakce 17.11.2024
Altpopová zpěvačka Sarah Kinsley vystoupí poprvé u nás, na zážitek vás naladí playlist jejích oblíbených skladeb.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Michal Pařízek 15.11.2024
Rád jezdím na školní debaty. Zvláštní je, že téměř pokaždé mě vyučující varují, že moc otázek nepřijde, ale většinou to bývá naopak.
redakce 14.11.2024
Novou desku, která výrazně vyčnívá nad ostatní letošní releasy, přivezou už 19. listopadu do Bike_Jesus, kde vystoupí spolu s Pain of Truth.
redakce 13.11.2024
Filmové tipy od programové ředitelky kameramanského festivalu.