deemonickaa | Články | 27.10.2013
Únava, to je nepříjemná věc a unavený člověk se může stát nepříjemným společníkem. Malátný stav se dá vyřešit několika způsoby, například jít spát. Nebo z posledních zbytků energie vybudit tělo k tomu, aby vstalo a šlo načerpat síly na dobrý koncert, což byl i můj případ v úterý 22. října, kdy jsem se vydala na koncert Flash the Readies a Kwoon do Jazz Tibet Clubu.
Pomalý instrumentální, místy až těžkopádný (v dobrém slova smyslu) začátek byl adekvátním pozdravem ze strany tria Flash the Readies. Naladil na pochmurné kytarové tóny, které v ještě vyhrocenější formě představili o čtyřicet minut později francouzské hvězdy. Flash the Readies měli toho večera stejně početnou fanouškovskou základnu jako Kwoon, olomoucké publikum je na tamní tvorbu hrdé a rádo podpoří. Výzva frontmana Tomáše Valenty "pojďte blíž" se setkala s rychlou odezvou a zaplněný parket se vyprázdnil až s odchodem domů.
V celém setu nejvíce zaujal song Elevate. V záplavě všech zadumaných melodií zněl až nečekaně optimisticky, dokonce bych řekla i popově, a fungovalo to jako žádoucí osvěžení, které jako by nás přeneslo z šedivého podzimu, který proklínáme, do prosluněného babího léta, které nyní prožíváme.
Francouzský postrockový sextet na nic nečekal a obul se do toho pěkně po "kwoonovsku". Silné kytary úvodního intra upoutaly pozornost štěbetajícího publika a plynule přešly do skladby Schizophrenic. Krásný kontrast mezi nekonečným světem, který nás obklopuje a někdy svým velikášstvím až ubíjí, a malým člověkem, jedincem, který se prožívá ve svém nitru. Nitky na intimní téma se vinuly celým koncertem, aby je monumentální kytarové kolosy rozervaly. A ty se znovu spojily. Ve více jak hodinovém setu se objevily další známé pecky jako Emily Was a Queen, The Last Trip of a Drunken Man nebo pro svůj klip mnohokrát skloňovaná I Lived on the Moon, byly však odhaleny i některé kusy z připravované desky.
Ačkoliv kytarové gradace ke Kwoon patří, na výsledném soundu mrzelo upozadění violoncella, což částečně vynahradila poslední píseň Frozen Bird svým návratem do dětských let, kdy nám maminky zpívaly na dobrou noc. Po elektronickém hřmění, z něhož běhal mráz po zádech, to bylo jako pochlazení. Zavřít oči, otevřít mysl, snít.
Kwoon (fr) + Flash the Radies
22. 10. 2013, Jazz Tibet Club, Olomouc
foto © Krzystof Ras
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
redakce 19.12.2024
Bohatá diskografie zahrnuje meditativní neoklasická alba vydaná u prestižních labelů.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
redakce 16.12.2024
Jaké hudební tipy nám dal začínající autor a fanoušek popkultury vyžívající se v antihrdinech?
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Libor Galia 12.12.2024
Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.