redakce | Články / Sloupky/Blogy | 23.12.2014
Mother: Už jsem si říkal, co budu poslouchat pod vánočním stromečkem, na todle urvu i všechny svoje dcery a ženy. Madonna má nesouměřitelný talent na to, jak vyfutrovat “moderní” zvuk, tedy ten, který šoubyz vytáhl z klubového deep danceflooru a vyleštil ho jak bejčí kulky. Už to není hot, ale pořád dostatečně trendy, aby se na tom svezla jako koule po pičišti a dráha zůstala ještě dostatečně vlhká, aby se zatřpytila kapka pižma. Co je, padesátky jsou už na vás moc starý? Takhle: když jdu do bordelu, nečekám, že se se mnou budou holky líbat, ale že mě přeblafnou, sotva mi cukne v oku. Unapologetic Bitch je skvělý otvírák s kulervoucím refrénem a neméně mrdným frázováním: You know you never really knew how much you loved me 'til you lost me/ Did you?/ You know you never really knew how much your selfish bullshit cost me/ Oh, fuck you/ It might sound like I'm an. Reggae s bass music a prydzovským prizmatem, dubstep i antwoordovský buchar? Jistě že je to přes čáru. Že deska časem ztrácí na údernosti, songy zpomalujou a “kytarové” balady tolik nefungujou? To je u Madonny už klasika, ale nejsem zvyklý masturbovat celých padesát minut, co „deska“ brousí mechaniku. A její název? Bude to Unapologetic Bitch, nebo Rebel Heart? Co je fake a co stupid fake? Špinavé coury mají nejlepší vánoce, doboha.
Fucker: Miluju úvodní scénu Gaunerů, disputace na téma “význam Like a Virgin”, nejlepší filmový otvírák ever. A nekonečný props Madonně za to, že Tarantinovi za to poslala svou desku. Tadyhle bad bitch “leaklo” kompletní demo novýho alba Unapologetic Bitch. Žádnej zvukař si o tom se mnou nechce popovídat, ale takhle dema nezní. Jenže se o tom mluví, aniž by přistoupila na spolupráci s Iggy Azaelou jako J. Lo a Britney. Nevím, jak moc to měla se svým týmem promyšlené, ale říct o leaku, že to je “způsob terorismu a znásilnění umělce”, z ní spíš dělá stupid bitch. Vůbec tenhle slovník, kam jsme se to dostali? Do šatny 17-letých fifinek, co kastují na “boss bitches” a “basic bitches”? Madonna chce být drsná, tak míchá reagge kytaru s “harlem shake” beatem. Pokud se ale z jejích dětí staly A&R, není divu že to zní tak nekonzistentně. Asi těžko najít lepší song, který by vystihl vyprázdněnost celé desky, než je Illuminati. Kontrast mezi textem, hudbou a tvrzením “I’m an artistic person” působí bolest.
redakce 22.12.2024
Dá se u nich rekapitulovat celý rok, stejně jako celý život, můžete být trudní a veselí a nejlíp všechno najednou.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024
Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.
Michal Pařízek 04.10.2024
Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.
Michal Pařízek 20.09.2024
Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…
Michal Pařízek 06.09.2024
Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…
redakce 29.08.2024
Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.
Michal Pařízek 23.08.2024
Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.
Veronika Mrázková 13.08.2024
Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.