Andrej Pavlovič | Články / Recenze | 25.05.2015
Po více než dvou letech vydávají And So I Watched You From Afar z Belfastu nové album, Heirs. Skupina strávila ve zkušebně skoro půl roku, kde dala dohromady na třicet skladeb, z nichž po úmorné selekci vybrala deset, a jde tedy o výběr toho nejintenzivnějšího a nejdůležitějšího z tvorby posledních měsíců. Skloubení math a post-rocku je pro ASIWYFA žánrovým trademarkem, odlišuje je od mnoha jiných řadových post-rocků a dodává jim na progresivitě. Bohužel oproti minulé desce All Hail Bright Futures z roku 2013 mnoho nového nenabízí, čerpají ze stále stejných postupů. Heirs působí jako chytrý, hravý a koncepčně vyrovnaný celek, který však postrádá hlubší emoce a silná místa.
Desku otvírá ve vysokém tempu uhánějící Run Home, ve které se prostřídá zběsilý riff se zasněnou, až klasicky postrockovou plochou, jen aby se pak mohl vrátit znovu a v plné síle. Skladby Wasps a Animal Ghosts jsou pocitově nejvýraznější díky hymničnosti a zasněnosti, oproti tomu píseň Redesigned a Milion Times More má popový, až pouťově chytlavý melodický nápěv, kterého se jen tak nezbavíte. Fucking Lifer je zase příjemně živá a přímočará a za pozornost stojí titulní Heirs, která skvěle vygraduje a tvoří emocionální vrchol nahrávky.
Veselé a svěží album bez zásadnějších momentů vyvolává chuť na něco hutného. Naživo to bude pořádná dávka energie a zábavy, ale z aktuálního materiálu toho příliš nečiší.
And So I Watched You From Afar – Heirs (Sargent House, 2015)
www.asiwyfa.bandcamp.com
Live: And So I Watched You From Afar (uk)
25. 5. 2015, NoD, Praha
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.