Jakub Béreš | Články / Recenze | 06.09.2015
Klubová řadovka Kinetic přivezla dva významné německé DJ/producenty a nechyběli ani domácí zástupci. Pro jejich pražský koncert nemohlo být vybráno lepší místo než MeetFactory, atmosféra bývalé továrny vedle kolejiště jako by šla na ruku berlínským umělcům.
Díky nedávné rekonstrukci vstupního prostoru, který najednou pobere více lidí, stačilo využít pouze půlku velkého sálu. Po vstupu do něj jsme byli blíže djskému pultu i reproduktorům, z velkého sálu se ale taky stala nepropustná oáza hluku. Pocit anonymity doplnil hustý dým napříč prostorem a takřka nulové osvětlení vyjma podsvíceného baru a světelné instalace za pultem. Většina podobných akcí zanevřela na promítací plátna a předhání se ve vymýšlení originálního vizuálního doprovodu, který dělá z každého večera jedinečnou, snadno zapamatovatelnou akci. Tentokrát svítilo šest obřích kulatých žárovek od Blok_4.
Diváky navnadili dva pražští djové. První yeseter zahrál vstřícný set a své úspěšné snažení zakončil hymnou minulého Polygonu Living Inside Me, následný FELIX! udržel publikum v rozjeté náladě, i když jeho mix hutného housu byl provázen technickými problémy.
Rezident populárního berlínského Berghainu začal v jednu, Efdemin během chvilky zastínil předešlý program. Úplně jiná liga. První část tříhodinového setu věnoval strohému minimalu, nechyběly songy z loňské desky Decay. Jak postupoval čas, tak přidával barvitější a tvrdší kousky a originální minimalistický rukopis byl v tahu. Další hodina byla vyhrazena velkorysejší zábavě.
Vydržet takovou nálož beatů v kouřem nasáklé místnosti je takřka nadlidský úkol, navíc Efdemin ani na chvíli nepolevoval a za pultem vypadal mnohem energičtěji než jiní DJs. Set gradoval a poslední půl hodina představila agresivní techno, které ovšem směřovalo ke kráse minimalistické jednoduchosti. Málokterý muzikant by si troufl na takhle dlouhý set, Efdemin to s přehledem ustál a posluchače/tanečníky udržoval ve zdravém napětí.
Se čtvrtou ranní přišel na scénu druhý německý zástupce DJ Barker, se svítáním lidí na parketu ubývalo. Barker výborně kombinoval všechny prvky předešlých setů a logicky vsadil na svižnější úvod, který doposud chyběl. Páteční noc v MeetFactory patřila k těm, na které se bude vzpomínat. Takhle si představuju tempo Berghainu.
Kinetic present: Efdemin (de) + Barker (de)
4. 9. 2015 Praha, MeetFactory
foto © Kateřina Motýlová
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.