Peter Forgáč | Články / Recenze | 27.11.2014
Je asi až příliš lehké ztratit se v současné spleti indie rocku. A to nejen z hlediska posluchače, ale i když stojíte na opačné straně barikády. Každý, kdo nemá k dobré hudbě daleko, zaznamenal boom a postupný vývoj žánru za poslední dekádu a déle. Cold War Kids vydali pátou desku, a to už je řadí mezi indierockové veterány, pátou desku za osm let, to je velice slušná kadence. Má ale ještě Hold My Home po hudební stránce co nabídnout ?
V roce 2006 přišli Cold War Kids se svěžím blues rockem, nahrávka Robbers & Cowards byla přijata vřele a stala se odrazovým můstkem. Doba změn a experimentu vrcholí právě teď. Zatímco předchozí Dear Miss Lonelyhearts byla víceméně přímočará, Hold my Home je méně konzistentní a jako by váhala nad směrem, kterým se vydat.
All This Could be Yours je slibným otvírákem, hudebně připomene starší (lepší?) Cold War Kids. Svižný rytmus, zvonivé akordy piána a výrazné vokály. Následně si budete střídavě až do konce alba buď podupávat do rytmu, nebo zívat nudou. Druhý případ nastává záhy. First je obyčejná, lehce zapomenutelná a až příliš popová skladba, textově poněkud sentimentální, zato si užijete sborového tleskání. Oživení přichází v podobě Hot Coals a Drive Desperate. První s osobitými kytarovými akordy a rytmem, druhá zase dynamická i s několika dobrými riffy. Možná zkontrolujete přehrávač, jestli jste si omylem nepustili U2, ale to je jen Hotel Anywhere.
Mezi nejlepší momenty lze určitě zařadit Go Quietly - tady je vidět, v jakých polohách se kapela cítí ideálně. Začne rockovou kytarou a následně využije celého rozsahu Willettova hlasu na pozadí úderné melodie. Titulní skladba je zase doprovázená výraznou basou, patří mezi rychlejší, rockovější a lepší. Tak jako Flower Drum Song nebo naopak pomalá, ponuřejší piano skladba Harold Bloom, nesoucí jméno literárního kritika. Druhá polovina je výraznější, pokud ovšem přejdete několik nezbytných vycpávek.
Hold My Home je album bez nějakého směru či konceptu. Střída světlé chvilky s těmi šedými, spoléhá na výrazné vokály, ale z průměru vyjde jen těžko. Cold War Kids se vyvíjejí. Ale zatímco jiným kapelám stejného žánru to jde lépe, Hold My Home zůstává jen stínem minulých desek.
Cold War Kids – Hold My Home (Downtown Records, 2014)
www.coldwarkids.com
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.