Fomas | Články / Recenze | 30.03.2018
Komu se při poslechu posledních desek irského písničkáře Glena Hansarda zastesklo po energii jeho předešlé kapely The Frames nebo naopak křehkosti The Swell Season (spolu s Markétou Irglovou), nemusí se do jeho třetí sólovky ani pouštět. Nepřináší nic nového a jedná se o nejslabší materiál, co kdy tento vousatý bard vydal. Je až moc slyšet, že posloucháme převážně kousky, které se před třemi lety nevešly na předchozí řadovku Didn't He Ramble.
Zvukově není desce co vytknout. Hansard se poprvé ujal i produkce a všechno sedí: kromě smyčců a dechů, které známe už z minulých alb, zavrní často i varhany. Skvěle fungují v písni Movin' On a taková Wheels on Fire zní díky nim skoro až šedesátkově. Bohužel takto výrazných skladeb je na Between Two Shores žalostně málo. Hned první rytmická Roll on Slow budí naděje, že by po dlouhé době nemuselo jít o vyloženě pomalou desku, ale nakonec zůstane jen u ní a zmíněné Wheels on Fire. Zbytek je klasický Hansard, jak ho poslední roky známe. Pořád zní příjemně, stále umí přejít z šepotu do křiku, ale dřívější síla je ta tam. Gradace fungovala nejlépe obnažená až na kost; stačilo pár tónů na piáno, pak třísknout do kytary, až z ní létaly třísky, a husí kůže běhala po zádech. Intimita se neschovávala za vrstvami nástrojů a o to byla ryzejší. Že to funguje i dnes, dokazuje závěrečná píseň Time Will Be the Healer s klasickým hansardovským falzetem, jedna z mála opravdu výrazných skladeb.
Je sice dobře, že Hansard po úspěchu první desky Swell Season neustrnul a na druhé již přešel k širší paletě nástrojů, ale nelze se ubránit dojmu, že od té doby je každé jeho album o něco méně výrazné. Na novince je nedostatek silných melodií znát rozhodně nejvíce. Glen Hansard se opravdu zasekl mezi dvěma břehy.
Glen Hansard – Between Two Shores (Anti-, 2018)
bandcamp interpreta
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.