Fomas | Články / Recenze | 30.03.2018
Komu se při poslechu posledních desek irského písničkáře Glena Hansarda zastesklo po energii jeho předešlé kapely The Frames nebo naopak křehkosti The Swell Season (spolu s Markétou Irglovou), nemusí se do jeho třetí sólovky ani pouštět. Nepřináší nic nového a jedná se o nejslabší materiál, co kdy tento vousatý bard vydal. Je až moc slyšet, že posloucháme převážně kousky, které se před třemi lety nevešly na předchozí řadovku Didn't He Ramble.
Zvukově není desce co vytknout. Hansard se poprvé ujal i produkce a všechno sedí: kromě smyčců a dechů, které známe už z minulých alb, zavrní často i varhany. Skvěle fungují v písni Movin' On a taková Wheels on Fire zní díky nim skoro až šedesátkově. Bohužel takto výrazných skladeb je na Between Two Shores žalostně málo. Hned první rytmická Roll on Slow budí naděje, že by po dlouhé době nemuselo jít o vyloženě pomalou desku, ale nakonec zůstane jen u ní a zmíněné Wheels on Fire. Zbytek je klasický Hansard, jak ho poslední roky známe. Pořád zní příjemně, stále umí přejít z šepotu do křiku, ale dřívější síla je ta tam. Gradace fungovala nejlépe obnažená až na kost; stačilo pár tónů na piáno, pak třísknout do kytary, až z ní létaly třísky, a husí kůže běhala po zádech. Intimita se neschovávala za vrstvami nástrojů a o to byla ryzejší. Že to funguje i dnes, dokazuje závěrečná píseň Time Will Be the Healer s klasickým hansardovským falzetem, jedna z mála opravdu výrazných skladeb.
Je sice dobře, že Hansard po úspěchu první desky Swell Season neustrnul a na druhé již přešel k širší paletě nástrojů, ale nelze se ubránit dojmu, že od té doby je každé jeho album o něco méně výrazné. Na novince je nedostatek silných melodií znát rozhodně nejvíce. Glen Hansard se opravdu zasekl mezi dvěma břehy.
Glen Hansard – Between Two Shores (Anti-, 2018)
bandcamp interpreta
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.