Tomáš Kouřil | Články / Recenze | 15.12.2019
Taky vás v roce 2014 dostal klip Habits (Stay High), kde do sebe Tove Lo hází jednoho panáka za druhým, líbá všechny okolo, láme další a další piva, hroutí se na záchodě a u toho naléhavým hlasem opakuje „I gotta stay high all the time to keep you off my mind“?
Dnes dvaatřicetiletá popová zpěvačka si tehdy urputným pařením pomáhala z porozchodové deprese a nerozpakovala se to naplno ukázat. Což zafungovalo, velkolepý tah zachycený v Habits (Stay High) na sebe strhl nečekanou pozornost. Zprvu malá hvězdička ze Švédska dosáhla při druhém vydání singlu a následně i s albem Queen of the Clouds na přední místa žebříčků v Evropě i USA. Následovala další dvě alba, a byť byla méně úspěšná, Tove Lo se dostalo slávy v globálním měřítku. Česko nevyjímaje - letos v srpnu zpívala před zaplněnou Lucernou a ve videu k písni Really Don’t Like U se prochází po Karlově mostě.
A jaká je Tove Lo v roce 2019? Zatímco před pár lety se bolestínsky vyzpívávala z prázdnoty, na nejnovější desce Sunshine Kitty je optimističtější, dokonce zamilovaná. Co na tom, že skoro v každé skladbě do někoho jiného, kluka nebo holky, jakýsi posun to je.
V hudbě se o něm ale mluvit nedá a nejvíc mrzí, že výrazně ubylo elektroniky. První album dovedlo nasát to dobré z EDM, hip hopu a přijít s alespoň trochu ozvláštněným elektro-popem. Zvuk „Sluníčkového koťátka“ je ale zaměnitelný s čímkoli, co se hrne z mainstreamových rádií. Kde je jakákoli tenze? Tove Lo upadla do jalového R’n‘B popíku, jaký si opilí náctiletí pouští z mobilu při jízdě tramvají. Kdysi jsme díky skladbám typu Habits (Stay High) měli chuť se k těm teenagerům přidat, ale nutkání zmizelo. Vyprázdněné prozpěvování o nekonečných vztahových peripetiích ho jednoduše nevyvolává, možná proto, že každá puberta musí jednou skončit.
fotogalerie z koncertu v Lucerna Music Baru najdete zde
Nad Tove Lo není nutné lámat hůl. S vědomím toho, k jak výraznému výkonu se vybičovala po standardním rozchodu, stačí zpozornět v momentě, kdy bude zase procházet nějakou „osudovou zkouškou“. Třeba až jí umře kočka.
Tove Lo – Sunshine Kitty (Island Records, 2019)
web interpretky
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.