Lenka Marie | Články / Recenze | 13.09.2017
Do politiky nedělám. To, že jsem informovaná, mi automaticky nedává možnost něco změnit. Nejsem naivní. Dívám se na pět právníků, jak skládají papírovou vázu. Specializace: lidská práva. Při jejich koncentraci na metr čtvereční bychom tu měli mít ráj na zemi.
Nadine Shah nejspíš nečeká, že Holiday Destination změní svět, ale je odhodlaná protestovat. Pálí ji brexit a uprchlická krize, kvůli pákistánským rysům ji vnímaví spoluobčané posílají domů. A kamže to mám jít, ptá se v Out the Way: „Where would you have me go, I'm second generation, don't you know?“ V Yes Men dloube do britské politiky, ale těžko říct, jakým směrem. Nechtěla by náhodou obnovit slávu britské těžby? Není povinné při poslechu plivat na fotku Theresy May? Titulní Holiday Destination je výčitka všem dovolenkářům, co jim uprchlíci kazí požitek z opalování. Jasně, blbci. Blbci byli a budou. Budou chodit do kostelů a pak si u oběda stěžovat, že viděli jen samé kostely. Budou dál jezdit do Egypta, aniž by se podívali, co je za zdí hotelu. Ale ptát se „How you're gonna sleep tonight“? Jestli nedostanou průjem, tak se vyspí báječně. Je to jako křičet do údolí, ale neposlouchejte mě, já si tu jen tak sedím a občas se rozhlídnu, jestli se kolem náhodou nestřílí.
Nejzajímavější kousek není ten prvoplánový a nejvzteklejší, ale sarkastická 2016. Americký prezident je fašista a já si tu zatím čtu nutriční informace na krabičkách, abych se neotrávila. Chápu, že u vážných témat chce Shah zachovat vážnou tvář, ale tohle jí sluší mnohem víc.
Tak a teď jsem vyčerpala všechny zajímavé písničky na albu, protože potom, co se Nadine vyvztekala, došel jí dech. Zbytek alba nabízí otravně repetitivní texty, které dobíjí monotónní, do zblbnutí se opakující podkres. Jako by na každou skladbu zbyl jenom jeden, navíc ne úplně uspokojivý hudební nápad. Respektuju omezený rozsah zpěvu, ale Nadine Shah zní často ploše, spíš jako by se strefovala do jednotlivých frází, než aby je prozpívala. Vyrobila tak sice místy údernou agitku, ale trochu zapomněla, že nedělá jenom politiku, ale i hudbu.
Nadine Shah - Holiday Destination (1965 Records, 2017)
www.nadineshah.co.uk
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.