Články / Recenze

Rene LaVice, doubledropy na obzoru

Rene LaVice, doubledropy na obzoru

Vadim Petrov | Články / Recenze | 29.12.2015

Skejťáci mívají k hudební produkci dost osobitý přístup, alespoň soudě podle Camo & Krooked. Nejinak je tomu u dalšího bazénového machra: Rene LaVice sype celý rok z rukávu esové singly a místo fullhousu praštil o stůl druhým albem.

Jeho remix Helium představil Andy C loni na Pirate Station a tou dobou už LaVice dávno patřil k Ram Records. Aby toho nebylo málo, s The Prodigy letos objel Británii na tour k jejich nové desce. Nicméně když v říjnu oslavil spolu s dalšími narozeniny klubu Storm, ohlasy na jeho vystoupení byly lehce rozporuplné. Proč?


LaVice stojí jednou nohou v drum’n’bass, druhou v rocku a třetí někde v Tramtárii, kde těží nejhorší noční můry chudáka Františka a rafinuje z nich vyprasené basy. Ty známe v podstatě ze všech singlů předcházejících albu, stačí nasadit jehlu a můžeme pogovat na dnb. Druhým stranám singlů pak náleželo experimentování se žánry, samply i kompozicí a přineslo výjimečně sladké plody: The Calling to dokonce dotáhlo na seznam nejhranějších skladeb BBC Radio 1. Své udělaly krásné vokály, hlavní roli si však zahrál kontrast mezi (bas)kytarovým brnkáním v intru a špinavou basovou linkou v dropu. LaViceovo aranžmá i styl hry vůbec odpovídají spíše rocku. Masivní intra, energické dropy, sem tam elegantní mix nebo doubledrop, užít si outro a znova. Pauzy na oddech sice rigidnější příznivce elektronické hudby trápí, patří ale k Reného stylu.

Čerstvý materiál drží krok s dřívějšími singly a občas ho i natáhne. Vlastně nejsem schopný se rozhodnout, která z nových věcí mě baví nejvíc – nejspíš ta, co právě poslouchám. Jen dvě výjimky kazí elektrizující zážitek z alba, které jinak krásně odsýpá – utahaná, bezvýrazná Wave a nesmyslně krátká I Know Not. Zkuste se na ně koukat jako na intermezza, nepřikládat jim valný význam a skočit rovnou do druhé poloviny desky. Ta totiž hodila za hlavu všechny slaďárny a místo toho brutálně duní. A nelekejte se fúze dubstepu a trapu v případě Foook It, duní taky a duní dobře.


Nepříliš nápaditý přebal skrývá originální přístup k dnb. Zasněné a citlivé skladby jen tak tak balancují na jednom konci houpačky, druhý totiž zatěžuje klubko nabasovaných, uřvaných bangerů. Rene LaVice na nich distortionem nešetří, stejně jako nešetří svoje fanoušky doma nebo na raveu. A už vůbec nešetří soundsystémy.

Info

Rene LaVice – Play with Fire (Ram Records, 2015)
www.renelavice.com

foto © Tomáš Vrbka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Spojit žánry a vysvobodit z melancholie (Jiný metro)

Magdalena Fendrychová 11.11.2024

Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.

Pořád překvapivý soundscape (The Necks)

Žofie Křížková 05.11.2024

Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.

Románek pozdního léta (Julia-Sophie)

Sára Prostějovská 28.10.2024

Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.

Rod se i přes nesnáze podařilo zachovat... (Rod Draka, druhá série)

Šimon Žáček 28.10.2024

Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?

Inšpiratívna periférna osmóza (JAMA 2024)

Lea Valentová 25.10.2024

Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.

Dekonštruovať tradície (Nathan Bowles Trio)

Michal Berec 05.10.2024

Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.

Ďalší výlet dovnútra (Kee Avil)

Richard Michalik 31.08.2024

Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).

Nádej na vyslobodenie emócií z masy chladného betónu (Jack the Hipper)

Jakub Veselý 30.08.2024

Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.

Kluci od velkých jezer z Ohia objevili svět (Cloud Nothings)

David Stoklas 27.08.2024

Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.

Procházka mysli tajemným vesmírem (Toad Planet)

Veronika Tichá 26.08.2024

V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace