David Vo Tien | Články / Recenze | 27.02.2015
Are You Local? byli už tolikrát zmiňovaní v souvislosti se svojí předešlou kapelou Slut, že už to musí být otravné nejenom pro samotné Lokály, ale i pro jejich fanoušky. Většinou je vztah zmiňován v souvislosti se získáním smlouvy s nadnárodním vydavatelem a s turné po Americe, po čemž následuje srovnání tehdejší a současné sestavy. Pokusím se tomu dát trochu jiný rámec, nicméně přímo k desce Waiting for a Blackout můžete přeskočit o odstavec níže. Slut vznikli (jak sami tvrdí) jako reakce na tehdy vznikající žánr noise, přičemž o svém demu hovoří jako o první noisové kytarovce v Čechách. Dál stojí za zmínku to, že druhou desku Smell Me mixoval Jonathan Burnside, který míchal mimo jiné Melvins, Fu Manchu, Jawbreaker, Nirvanu nebo taky Tata bojs. Zatímco Smell Me obsahuje momenty, které připomenou staré Shellac (zejména song Grey Tomorrow) a riffy poháněné sekanými rytmy nemají zas až tak daleko k raným Korn, s následující deskou Luftganja se silně odklonili od hardcorového zvuku.
První věc, kterou Waiting for a Blackout vybočuje, je doprovodný komiks tvořící převážnou část brožury s texty. Nejedná se o doslovný vizuální překlad slovního obsahu alba, ani o jeho obrazové rozšíření, spíš o záblesky vybraných fragmentů. Možná to trochu kazí texty, které se nezdají být napsané přesvědčivou angličtinou a jsou poněkud nevýrazné. Your god is fucking in hell/ dark angels commit suicide/ but your soul is still alive. O to víc pak bije do očí slogan na jejich profilu „Local band for local people“.
Jedenáct skladeb se tu rozprostírá na dvaceti šesti minutách a desku otvírá intro I Am An Assassin, které jako by vypadlo z akční videohry z počátku milénia, čemuž přihrává šestákový příběh vraha, jenž skončil uvnitř stěn ústavu pro choromyslné, ve značně temném, patrně dystopickém světě. Are You Local? hrnou crossover se dvěma vokály, které jsou zprvu od sebe těžko rozeznatelné, což byl dobrý krok, protože výrazně kontrastní zpěvy by v jejich případě působily spíš samoúčelně. Je jenom dobře, že se lokálové neřadí ke kapelám, které nepříliš přirozeně střídají řev s melodickým zpěvem. Při čekání na zatemnění se dočkáte jen nekompromisního štěkotu, který padne těžkým riffům jako ulitý. S elektronikou to nepřehánějí, tu a tam dokresluje jinak přímočarý postup vpřed. Basa a kopáky rázně duní, rytmičák zní řízně plechově. Na desce se najdou i skladby, které od začátku do konce nevlají nesmlouvavými riffy - titulní Waiting for a Blackout se drží středního tempa a je stavěná na experimentálnějších základech.
Are You Local? mají svůj ksicht, svůj zvuk, svoje vize. Je dobré pamatovat na kořeny, ale tihle stojí za poslech i bez srovnávání s tím, co bylo.
Are You Local? – Waiting for a Blackout (diy, 2014)
www.bandzone.cz/areyoulocal
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.