Pavla Slezáková | Články / Recenze | 02.05.2016
Italská hudba se už dávno nereflektuje na diskotékách pro seniory v rámci zájezdu po Rujáně. Operu a popové pecky v italštině střídají odhodlané rockové kapely zpívající anglicky. Tenhle převrat není žádná novinka, důkazem budiž kapely jako Be Forest, Klam či The Raunchies. Z italského Pesara pochází i čtveřice přezdívající si Brothers in Law. Na webu toho o nich moc není - někdy v roce 2012 se Giacomo Stolzini, Nicola Lampredi a Andrea Guagneli dali dohromady, aby natočili singl a posléze i debutové album Hard Times for Dreamers. Po naverbování basáka Lorenza Musta nabyli tradiční podoby rockové kapely, aby letos vydali druhou desku.
Raise neplýtvá místem. První půlka melduje vše ve zrychleném tempu, druhá je už lehce udýchaná, ale zdaleka ne vyčerpaná. Úvodní Oh, Sweet Song vysává veškeré nitro a ve vyklizených útrobách rozprostírá síť, na kterou zavěšuje jednotlivé bubenické party. Než se ale stihne celá zaplnit, naskakuje další song, se kterým se přísun energie nesnižuje. S odlišnou náladou a jinou vůní se začíná nanovo. Intenzivní basa, špinavá kytara, efektní klávesy a bicí, které se sypou snad odevšad jako chobotnice objímající kořist. Spálený vokál jako by vycházel ze sklepních prostor, zastřený a nejasný. Singl Middle of Nowhere disponuje repetitivně vtíravou kytarou a jako jediná píseň v playlistu je výrazněji prošpikovaná protáhlými vokály - typickým dreampopovým trumfem. Preludium skladby Through the Mirror, silně evokující Beach House, se rozpadá zhruba v polovině, kdy se song překlápí do garážového soundu a nabírá na rockových obrátkách. A chapadlo opět objímá hrdlo. V ten moment je tempo tak strhující, že zbývající songy už jen lapají po dechu.
Raise kopíruje schéma debutového alba, kterému však chyběla patřičná zatvrzelost. Ať už to způsobila absence basáka, nebo nezkušenost, na dvojce je indie rock šmrncnutý dream popem doplněn dunivým garážovým zvukem, s jemností dream popu zdánlivě neslučitelným. Na Raise to funguje. Evokuje jarní vyjížďku v kabrioletu s čerstvým vánkem ve vlasech, za tónů zuřivé italské energie. Jen doufat, že „I can’t drive“ nevypadne šoférovi z úst stejně jako Stolzinimu v Life Burns.
Brothers in Law – Raise (We Were Never Being Boring, 2016)
www.wwnbb.net/artists/brothers-in-law
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
Jakub Veselý 10.12.2024
Portfólio koluje pomedzi rockovými pasážami, jazzovými improvizáciami, punkovým rázom a avantgardným experimentálnym prístupom k hudbe.
Filip Peloušek 05.12.2024
Povznášející, psychedelií a euforií prosáklá hudba doplněná o do výšky vyhnaný zpěv Joshuy Hodgese v protikladu s texty plnými pochybností.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.