Tony | Články / Recenze | 17.04.2015
S novou deskou se nám po třech letech přihlásili protinožci Psycroptic. Nejsou to žádná ořezávátka a u nás jsou docela známí, nejednou tady hráli, v jejich řadách vypomáhal i Zdeněk "GTboy" Šimeček na postu zpěváka při živých vystoupeních. Odešli od velkého vydavatele, nic to však neubralo na jejich kouzlu, spíše dodalo odvahy a tvůrčí volnosti.
Obal alba může naznačit, ubylo temnoty, přibylo červené barvy. Tasmánští čerti přehodili výhybku na vedlejší kolej a přestali přikládat pod kotel, mašina jede stále dál a nemá technické problémy. Ubrali na brutalitě, ale technické zpracování zůstalo. Stroj se představuje v „novém hávu“, se stejnou obsluhou a naléhavostí, zpomalit a ubrat plyn nemusí rovnou znamenat ztrátu směru. Větrem a pískem ošlehané hlasivky vyřvávají s ohromnou naléhavostí, zručné ruce vypouští jeden riff za druhým, kulometná palba nás nechá na chvíli vydechnout, aby se vrátila s větší razancí. Uběhlo čtrnáct let od vydání prvního alba a je to znát, vyhranost a bravura jako poznávací znamení. Nikdo si nic nedokazuje, takhle se dnes dělá technický death metal nabitý progresivitou. Přibyly trashové prvky, odkazy na Slayer a Panteru, nezapomíná se ani na velikány, kteří uctívají zubatou, najdou se i novější jména, za všechny Gojira. Nejde o plagiátorství, nýbrž o inspirace.
Nevzývají démony a neoslavují masové vrahy, nabádají pouze k přemýšlení nad současným světovým děním, není čas otálet, je nutno jednat. Hudební projev není z města Hrajemejednoduše. Rozproudí krev, okysličí mozek a otevře oči, rozhodí změnou tempa v nejméně očekávaný moment, udržují krůček od výbuchu celého těla. Apokalypsa se odkládá.
More destructions not the answer
Why can’t Theky come to their senses
Psycroptic – Psycroptic (Prosthetic Records, 2015)
www.facebook.com/psycroptic
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.