Pavla Slezáková | Články / Recenze | 22.05.2014
Na apríla nás svojí tvorbou obohatili kanadští Timber Timbre. Projekt, za nímž stojí multiinstrumentalista a zpěvák Taylor Kirk, vydal už pátou desku, tentokrát s přiléhavým názvem Hot Dreams. Žánrově se nový materiál pohybuje na hladině bluesového indie folku jako jeho předchůdci, avšak nejnovější placka je cítit zkušenostmi, jež umožnily kapele neobvyklou svobodu vyjádření.
Od prvního songu je jasné, že Timber Timbre nevykročili špatnou nohou. Jemné tóny probouzejícího se rána, vokály kolébající se v ozvěnách potemnělé atmosféry a sehrané nástroje Kanaďanům vycházejí. Podmanivou náladu navíc zkrášluje až elvisovský zpěv a pasuje song Hot Dreams na krále roztoužených ložnic. Ano, album přímo vybízí k aktivitě produkující endorfiny, tedy běh, sex nebo cokoli podobného rázu, ovšem s vědomím následné deprese. Texty jsou přeplněny pro kapelu typickými metaforami, tematicky mířícími hlavně do oblasti vztahů, sebepoznání a duševní melancholie. Ať tak či onak, každý si v nich může najít to své. Instrumenty užité na desce dokonale simulují těžko uchopitelné zvuky, kupříkladu v Curtains?! opravdu uslyšíte závan větru v pohupujících se závěsech. Předělová instrumentální skladba Resurrection Dive Pt. 2 ozvláštňuje atmosféru zdvojenými bicími a saxofonem vynikajícího Colina Stetsona, který už v minulosti hostoval na albu Creepin On Creepin’ On. Použitím exotických nástrojů vybočuje skladba Grand Canyon s country nádechem. Jen zřídka přechází hlavní vokál z bezpečné polohy do vyšších tónin. Vztekle rozhořčená The New Tomorrow vyznívá jako rozchodová, třebaže zoufalému následku čelíme až v předposlední písni Run from Me. Ta postupně nabývá na dramatičnosti a se slovy „Run from me darlin'. You'd better run for your life“ působí doslova vražedně. Závěrečná skladba, opět instrumentální, pak dotváří realistický dojem útěku před skutečností po opuštěné silnici v mrazivé, větrné noci do temných lesů.
Mysteriózně vtíravý hlas Taylora Kirka ve spojení s tajemnou hudbou zanechá na duši nesmazatelné stopy, podobně jako zvrácené horrory ze sedmdesátých let. A to je právě ta věc, která k albu pevně připoutává.
Timber Timbre – Hot Dreams (Arts & Crafts, 2014)
http://www.timbertimbre.com
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.
Veronika Tichá 26.08.2024
V narativním songu Strašidla Toad Planet ukazují, že si dokážou pohrát i s funkovějšími melodiemi a nástrojovou kompozicí... Debut u Kabinet Records.
Klára Šajtarová 21.08.2024
Vycházející hvězda hardcoru a metalcoru z Oldhan County v Kentucky nenabízí žádné kompromisy – žádné čisté vokály, žádné přepálené refrény.